צלוליט: אפשר להיפטר מזה באופן יעיל

(0)
לדרג

עור במראה קליפת תפוז מחוספסת הוא מנת חלקן וסבלן של נשים רבות. למרבה ההקלה, לרפואה האסתטית יש דרכים יעילות למגר אותו ולהשיב לגוף מראה צעיר ובריא

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2306977 (מספר מקשר)

"גם נשים רזות וגם נשים שמנות, ואפילו אלה מבינינו שנתברכו בגוף של דוגמניות, מכירות את הצורך להילחם בצלוליט" אומרת ד"ר לריסה ברק, מומחית ברפואה משפחה ועוסקת ברפואה אסתטית. הצלוליט, אותו אפקט המשווה לאזורים בגופנו מראה של קליפת תפוז מלאה גבשושיות, הוא אכן תופעה רווחת המופיעה אצל נשים רבות מאוד ושכיחותה עולה עם הגיל.

צלוליט נחשב לבעיה אסתטית ולא רפואית (בניגוד ל"צלוליטיס", דלקת ברקמות החיבור התת-עוריות ומונח שמשתמשים בו לעתים קרובות בטעות).

צלוליט נובע למעשה מהצטברות של תאי שומן ברקמות שמתחת לעור. תאים אלה גורמים למראה גלי או נקבובי במקום ההצטברות. לרוב נוטה הצלוליט להופיע באזור הירכיים, אך הוא יכול להופיע גם בחלקי גוף אחרים כמו הישבן, המותניים, הזרועות והבטן. "מדובר בבעיה אסתטית חמורה" אומרת ד"ר ברק. "צלוליט הורס את מראה הגוף של האישה, וכשהוא חמור זה אפילו יכול לשוות לגוף יפה וחטוב מראה מכוער".

טיפולים אסתטיים? לא לנשים בלבד

גברים אמנם לא סובלים מצלוליט אך הם סובלים מבעיה אסתטית נפוצה אחרת- מעודף שומן באזור הבטן, דר ברק קוראת לשני המינים להגיע לטיפול ומבהירה כי היום גם גברים מגיעים לטיפולים אסתטיים בזריקות ובמכשירים מיוחדים ולא מתביישים בכך.

יש ליהנות מיתרונותיו של העידן החדש ובהחלט להיעזר בפלאי הטכנולוגיה ובטיפולים השונים שמסייעים הן לגברים והן לנשים להיראות טוב יותר - מה שתורם להרגשתם, לאיכות חייהם, להערכתם העצמית ולבריאותם הנפשית.

אין קשר להרזיה

נתון מעניין ומפתיע הוא שצלוליט לא קשור לעודף משקל ולא מושפע מהרזיה, מפעילות גופנית, מאחוזי שומן בגוף, מפעילות לעיצוב גוף ועוד. ד"ר ברק: "תאי השומן קיימים אצל כולנו ולכן גם אצל אנשים רזים מופיע צלוליט. גם ללא עודף שומן עלול לקרות בגוף התהליך שגורם לצלוליט, במהלכו תאי השומן דוחפים את העור כלפי מעלה וגורמים להופעת גבשושיות.

הגורם העיקרי לצלוליט הוא גנטיקה. 90% מהנשים סובלות מצלוליט וכך גם קרובות משפחתן, ואין לדבר כל קשר עם עודף משקל. גם אישה צעירה ורזה יכולה לסבול מהתופעה וידוע כי משקל יתר לא גורם באופן אוטומטי לצלוליט.

להכין לך קוקטייל?

פלאי הטכנולוגיה והחדשנות הגיעו גם אל תחום האסתטיקה הרפואית ונראה כי יש דרכים רבות ויעילות להילחם בתופעת הצלוליט. ד"ר ברק מבהירה כי מרגע הופעת הצלוליט התופעה מתפשטת ומחמירה, ומכיוון שבאזור מצטברים גם נוזלים ורעלים, הטיפול במצב נחוץ וחשוב - ולא רק בשם האסתטיקה.

"אחד הטיפולים היעילים והבטוחים ביותר בצלוליט הוא באמצעות הזרקות של קוקטייל חומרים פעילים", היא אומרת. "מצד אחד חומרים אלה גורמים לזרימת דם טובה יותר באזור המטופל, וכך מתאפשר פינוי של נוזלים ורעלים שהצטברו, ומצד שני הם תורמים להמסת הדופן של תאי השומן - מה שמפחית את מראה הצלוליט ואף תורם להצרת היקפים באותו מקום וכן מעניק לעור לחות ומראה חלק, צעיר ובריא".

בעיה אסתטית ולא רפואית. צילום: אילוסטרציה
בעיה אסתטית ולא רפואית. צילום: אילוסטרציה

בכוחות משולבים

יתרונו הגדול של הקוקטייל הוא היכולת להזריק אותו בכל מקום שבו ישנם מצבורי שומן, לרבות הצוואר, קו המותן, הירכיים, הישבן והזרועות. ההזרקה לא כואבת, מאחר שמדובר במחט זעירה שהשימוש בה מדויק, נקודתי ולא כואב. מי שלא מצליח להיעזר בקוקטיילים המוזרקים או שסובל מצלוליט עקשן ששב וחוזר כל הזמן, יכול להיעזר במכשירים שונים להצרת היקפים.

ד"ר ברק: "ישנם שני מכשירים של חברה ישראלי הנקראת Syneron. המכשירים הם מכשיר האולטרא-שייפ (Ultrashape), מיועד להרוס את תאי השומן, ומכשיר הוולה-שייפ (velashape) המיועד לטיפול בצלוליט. שני המכשירים מבוססים על שילוב טכנולוגיות שתורמות להזרמת הדם, להמסת הדופן של תאי השומן ולהצערת העור, ליחוחו ומיצוקו. כך, למשל, מכשיר הוולה-שייפ הוא המכשיר הראשון לטיפול בצלוליט שקיבל את אישור ה-FDA ואישור משרד הבריאות. בעזרת המכשיר ניתן להפחית את שכבת השומן בגוף, לעודד ייצור קולגן ולמצק את העור.

מכשיר האולטרא-שייפ מיועד להצרת היקפים באזורים שונים: בטן, מותן ירכיים, ידיים, קו החזייה ועוד. הטיפול גורם להריסת תאי השומן ולמיצוק העור. סדרת טיפולים בשילוב שני המכשירים הללו מביאה לירידה של בין 6-8 ס"מ בהיקפים, להעלמת סימני הצלוליט, מיצוק העור וקבלת מראה רווי לחות, חלק ומבריק.

ד"ר ברק מבהירה כי קבלת הזריקות ו/או הטיפול במכשירים השונים אכן מסייעים להעלמת הצלוליט, אך לאחר מכן נדרשים גם שינויים תזונתיים ופעולות תחזוקה כדי לייעל את ההשפעה ולמנוע חזרה של הצלוליט לאזורים שנוקו. "קודם כל חשוב מאוד להקפיד על שתייה של לפחות שלושה ליטרים ביום", היא אומרת. "הכי טוב לשתות מים, אך אפשרי גם מיצים טבעיים.

כמו כן, יש לאכול פחות בשר, להרבות באכילת אוכל לא מבושל ובאכילת פירות וירקות ולנסות להימנע מצריכת אוכל שומני. כמובן שפעילות גופנית מומלצת גם היא, ויכולה לתרום לא רק למניעת חזרת הצלוליט אלא לבריאות בכלל".

בואו לדבר על זה בפורום הצרת היקפים, המסת שומן וצלוליט.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום