סמי הפיצוציות הוצאו מחוץ לחוק

(0)
לדרג

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה את פקודת הסמים המסוכנים. המשמעות: "סמי הפיצוציות" גמו חגיגית, נייס גאי וכדומה הופכים לבלתי חוקיים

מאת: מערכת zap doctors

המלחמה בסמים תופסת תאוצה: ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) אישרה היום (ב') פה אחד את שינוי פקודת הסמים המסוכנים, לפיו מרבית החומרים המרכיבים את "סמי הפיצוציות" הנמכרים כיום לא יהיו חוקיים עוד. הצו ייכנס לתוקפו מיד עם פרסומו ברשומות. בין המוצרים שייאסרו: חגיגת, נייס גאי, מבסוטונים, "קטורת", "בולים" ועוד.

בניגוד לשינויי פקודות מהשנים האחרונות, הפעם הגיש משרד הבריאות לאישור הוועדה רשימה ארוכה של חומרים פסולים לרבות נגזרות מבניות שלהם. הרחבה משמעותית זו מאפשרת להוציא אל מחוץ לחוק משפחות רבות של חומרים ותרכובות כימיות.

משרד הבריאות הודיע כי יפרסם את ההחלטה שנתקבלה, על מנת למנוע טענה אפשרית של אי ידיעה מצד הסוחרים. חיים איפרגן, סגן ראש אגף חקירות במשטרה דיווח כי בשבועיים האחרונים ביקרה המשטרה בכ-1,300 מקומות ממכר, תפסה עשרות קילוגרמים של מוצרים סגרה 70 חנויות, ועצרה 170 חשודים שנפתחו נגדם תיקים פליליים.

יו"ר הוועדה, ח"כ כץ, אמר בדיון: "הגיע הזמן להיות יצירתיים ולנצח במאבק הזה. לא ניתן עוד שיסממו את בני הנוער שלנו ברישיון. במקום שאנחנו נרדוף אחרי העבריינים שמשחיתים את הנוער, הגיע הזמן שכל חומר הנמכר יעבור אישור מראש ולא בדיעבד".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) קראה לשנות את פקודת הסמים, כך שכל חומר חדש ייאסר לשיווק, אלא אם עבר תהליך רישוי. יאיר גלר, מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים, בישר כי זו תהיה מגמת הרשויות מעתה.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום