תסמונת מטבולית: מה עשוי לעזור?

(0)
לדרג

מחקר חדש הראה כי ניתוח טבעת הביא לירידה משמעותית במשקל, אבל גם לירידה בתסמיני התסמונת המטבולית, וכן הפחית את השימוש בתרופות פומיות

מאת: מערכת zap doctors

ניתוח טבעת (Laparoscopic Gastric Banding) עשוי לסייע גם אם סובלים מתסמונת מטבולית, כך עולה ממחקר חדש שתוצאותיו הוצגו במהלך הכנס המדעי מטעם ה-American College of Cardiology.



המחקר כלל 50 חולים עם מדד מסת גוף (BMI) בטווח 30-40 ולפחות תחלואה נלווית אחת על-רקע השמנת-יתר. כל החולים עברו ניתוח טבעת בגילאי 18-60 שנים, עם היסטוריה של השמנת-יתר במשך חמש שנים ומעלה.

המשתתפים היו במעקב שנתי למשך חמש שנים, כאשר 47 חולים היו זמינים למעקב באותה נקודת זמן: בביקורים אלו הם עברו בדיקה גופנית ובדיקות דם. התוצאה העיקרית היתה אבחנה של תסמונת מטבולית, עם תוצאות סיום משניות שכללו את המרכיבים הפרטניים של התסמונת, ושיעור החולים שנטלו טיפול תרופתי פומי לאיזון רמות הסוכר או לחץ הדם.

בתחילת המחקר, 43% מהמשתתפים ענו על הקריטריונים לתסמונת מטבולית; שיעור זה ירד ל-15% לאחר שנה ונותר נמוך יותר לאורך חמש שנות המעקב.

מדדי BMI ירדו משמעותית לאחר חמש שנים (לממוצע של 27.9), וכך גם הירידה במשקל והיקף המותניים. החוקרים זיהו שיפור משמעותי בערכי כולסטרול כולל, ערכי LDL, טריגליצרידים ו-HDL, לאחר שנה ושנתיים, אך רק העלייה בערכי HDL נותרה לאורך חמש שנים (ממוצע של 56.9 מ"ג לד"ל בתחילת המחקר לעומת 70.29 מ"ג לד"ל לאחר חמש שנים). ריכוז הסוכר בדם בצום היה נמוך יותר משמעותית ונותר כך לאורך חמש שנים.

לסיכום, ניתוח LAGB הביא לירידה משמעותית במשקל הגוף ולירידה ברזולוציה בתסמונת מטבולית, בעקבות שיפור במספר מרכיבים אבחנתיים. כמו כן, הפחית את השימוש בתרופות פומיות לאיזון רמות הסוכר ולחץ הדם. שינויים אלו נותרו במהלך חמש שנים לאחר הניתוח.

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום