אוטיזם לא קשור להפריות

(0)
לדרג

מחקר חדש שלל כמעט לחלוטין את הקשר בין לידה לאחר הפריה חוץ-גופית לבין הפרעות מהספקטרום האוטיסטי, כולל אספרגר ו-PDD

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Human Reproduction, עולה כי אין סיכון מוגבר להפרעות מהספקטרום האוטיסטי בילדים שנולדו לאחר הפריה חוץ-גופית.

החוקרים ערכו מחקר מקרה-ביקורת שכלל 4,164 מקרים של אוטיזם ו-16,582 ביקורות תואמות שנולדו בפינלנד בין 1991-2005. המשתתפים בקבוצת המקרים אובחנו עם הפרעות מהספקטרום האוטיסטי עד לשנת 2007. הגיל המקסימלי בעת האבחנה היה 16 שנים.

החוקרים התאימו ארבע ביקורות לכל מקרה. במקרה של הריונות יחידים, הקריטריון להתאמה היה תאריך הלידה, מקום הלידה, מין ומגורים בפינלנד. באשר להריונות תאומים, סדר הלידה בכל זוג תאומים נכלל גם הוא בהתאמה. במדגם כולו נכללו 63 ילדים בקבוצת המקרים (1.51%) ו-229 ילדים בקבוצת הביקורת (1.38%) שנולדו לאחר הפריה חוץ גופית.

כאמור, החוקרים מדווחים כי לא זוהה קשר משמעותי בין הפריה חוץ-גופית ובין הפרעות מהספקטרום של אוטיזם או תת-סוג של הפרעות אלו, כולל אוטיזם בילדות, תסמונת אספרגר או (PDD (Pervasive Developmental Disorder.

אם כי ראוי לציין כי כשנכללו הריונות יחידים בלבד, זוהה קשר בין הפריה חוץ-גופית ובין תסמונת אספרגר, אך קשר זה לא היה מובהק סטטיסטית כאשר נלקח בחשבון המצב הסוציו-אקונומי של האם או לידות קודמות. כאשר הסקירה נערכה בנפרד בבנים ובבנות, זוהה קשר משמעותי בין הפריה חוץ-גופית ובין תסמונת אספרגר בבנים, אך הקשר לא היה משמעותי במודל מתוקן .

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום