משמרות לילה: בהחלט לא מומלץ

(0)
לדרג

מחקר חדש מראה עדויות לפיהן עבודה במשמרות לילה עלולה להגביר את הסיכון ללקות בסרטן שחלות, ובכלל מלוות בסיכון מוגבר לגידולים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Occupational and Environmental Medicine, עולות עדויות המצביעות על קשר בין עבודה במשמרות ובין הסיכון לסרטן שחלות.

ברקע למחקר הסבירו החוקרים כי עדויות המתבססות על מחקרים של בעלי חיים, הראו כי הפרעה לשעון הביולוגי עלולה להשפיע על הסיכון לסרטן שחלות. בכל מקרה, במסגרת המחקר הנוכחי העריכו החוקרים את הקשר בין עבודה במשמרות לילה ובין סרטן שחלות במחקר מקרה-ביקורת, מבוסס-אוכלוסייה.

המחקר שנערך בוושינגטון כלל 1,101 נשים עם סרטן שחלות אפיתליאלי פולשני, 389 נשים עם גידולים אפיתליאליים גבוליים בשחלות ו-1,832 ביקורות. נתונים אודות עבודה במשמרות נאספו כחלק מראיונות אישיים.

לפי הממצאים, עבודה במשמרות לילה לוותה בסיכון מוגבר לגידולים פולשניים (עלייה של 24%) וגידולים גבוליים (עלייה של 48%); עם זאת, נמצאו מעט עדויות לפיהן הסיכון עלה לאחר תוספת של משמרות לילה, והסיכון לא היה מוגבר בקבוצת החולים שעבדו במשמרות לילה בהיקף הגדול ביותר (מעל שבע שנות עבודה במשמרות לילה). הסיכון המוגבר היה מוגבל לנשים בגילאי 50 שנים ומעלה ולגידולים פולשניים וגבוליים.

עוד עלו מהמחקר עדויות שהצביעו על סיכון נמוך יותר לסרטן שחלות בנשים שדיווחו כי העדיפו לבצע פעילויות בשעות הערב, במקום בשעות הבוקר.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום