הר"י הכריזה על סכסוך עבודה

(0)
לדרג

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה של הרופאים במגזר הציבורי. היו"ר אידלמן: "אנו רגע לפני מאבק בגזירות הצפויות בחוק ההסדרים. לא נאפשר פגיעה בהסכם"

מאת: מערכת zap doctors

ההסתדרות הרפואית הכריזה הבוקר (ג') על סכסוך עבודה של הרופאים במגזר הציבורי, על רקע חוסר הנכונות של האוצר להתחייב לקיים במלואו את הסכם הרופאים, ולא לפגוע במערכת הבריאות הציבורית ובזכויות הרופאים. זאת לאחר שפנייה שנעשתה לממונה על השכר כבר ביום חמישי האחרון בנושאים אלו ולא נענתה.

"אנו רגע לפני מאבק בגזירות הכלכליות הצפויות בחוק ההסדרים שעלולות לפגוע ברופאים ולסכן את בריאות הציבור", כתב ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הר"י. "לא נאפשר פגיעה בהסכם הרופאים. אנו דורשים שלא יעשו צעדים חד צדדים על ידי המעסיקים, ומצפים שהממונה על השכר כמי שחובתו לשמור על יחסי העבודה ועל ההסכמים הקיבוציים ימנע כל פגיעה בתנאי עבודת הרופאים, ימנע מנקיטת צעדים חד צדדיים כלשהם ויפעל במהירות לפתרון הסוגיות העומדות על הפרק".

אידלמן הוסיף כי גזירות אלו, על רקע אישור התקציב, מצטרפות באופן ישיר להתנהלותם לאחרונה של המעסיקים במטרה לשנות באופן חד צדדי את העקרונות העומדים ביסוד עבודת הרופאים, כפי שנקבעו בהסכמים ובהסדרים קיבוציים רבי שנים בין הצדדים.

"חוק ההסדרים במתכונתו הנוכחית פוגע בבריאות האזרחים ובמערכת הבריאות כולה. לא נוכל לשתוק ביודענו שבסוף הדרך ייפגעו האדם החולה, והאדם העובד. לבריאות אזרחי ישראל אי אפשר להתייחס כאל עמודי אקסל שאיתם קל לשחק במשרדים בחלונות הגבוהים.

"כל חסכון בבריאות יעלה ביוקר ואנשים ישלמו בבריאות ולא במספרים. לא נשב מנגד עת מדינת ישראל פועלת בנחישות לפגוע במערכת הבריאות. כל פגיעה בהישגי ההסכם תהווה פגיעה ברפואה הציבורית".

אידלמן הוסיף ואמר כי הר"י לא יכולה לעצום עיניה מול אווירת הקיצוצים והפגיעה בהסכמי שכר קיימים, למרות ההתחייבויות שקיבלה בעבר מן הממונה על השכר במשרד האוצר כי הסכם הרופאים לא ייפגע. "ההסכם כולו נועד לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית, וכל שינוי בו עלול למוטט את המגמות החיוביות הרבות שאנו עדים להם בשטח בשנה וחצי האחרונות.

"הר"י תקווה כי האוצר יבין את נחישותנו לשמור על תנאי העבודה והזכויות של הרופאים, על-מנת לחזק את הרפואה הציבורית וכי המעסיקים ינצלו את פרק הזמן העומד לרשותם כדי להבהיר את עמידתם הנחרצת מאחורי ההסכם מחד וקידום הנושאים העומדים על הפרק מאידך. במידה ולא נוכל להתקדם במשא ומתן אשר לו אנו מקווים אודות הנושאים הרבים שעל סדר יומנו נשקול לנקוט בצעדים ארגוניים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום