הנגשת תרופות: החוק אושר לקריאה

(0)
לדרג

חברות התרופות ישלמו היטלים אם ימשיכו לשווק בחודשים הקרובים תכשירים ללא תרגום לערבית ורוסית. גרמן: "יש לנו אחריות כלפי הציבור"

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ, אישרה אתמול (ב') פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית, לפיה תינתן אפשרות לחברות התרופות לדחות עד תשעה חודשים שיווק של תכשירים רפואיים עם סימונים בשפות רוסית וערבית.

הדחיות יינתנו בתמורה להיטלים בסך 30 עד 60 אלף שקלים לכל שלושה חודשי שיווק לתכשיר, אשר יוטלו על חברות התרופות. ההיטלים ישמשו את משרד הבריאות להפעלת מוקד טלפוני ופרסום בשפות ערבית ורוסית, שייתן מידע לציבור בדבר הפרטים הנוגעים לתכשירים המשווקים ללא פרטי הסימון. בתי המרקחת יוכלו להמשיך ולמכור תרופות שכבר נמצאות על מדפיהן גם אם אינן מסומנות.

"גיליתי לתדהמתי שגם הפעם חברות התרופות לא היו ערוכות, והן העמידו אותנו בפני עובדה: בעוד יומיים לא נוכל לשווק תכשירים כי אז נהיה עברייניות וכך גם רשתות השיווק. התוצאה: מדינת ישראל תיוותר ללא תרופות", אמרה שרת הבריאות, יעל גרמן.

"אבל לנו יש אחריות כלפי הציבור. לא נוכל להשאיר את עם ישראל כבן ערובה בידי חברות התרופות. ניאלץ לגבות ההיטלים על מנת לממן את הנגשת המידע לאוכלוסיה הרלוונטית, שתעלה למשרד הבריאות כ-8 מיליון שקלים", הוסיפה גרמן.

בדיון סירב יו"ר הוועדה ח"כ כץ לקיים הצבעה על הצעת החוק, בשל החשש כי ההיטלים, אשר יועברו למשרד האוצר ולא ישירות למשרד הבריאות, לא ישמשו את אוכלוסיית הנפגעים מדחיית הוראת השעה. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס מחתה על הצורך להעביר את הכספים למשרד האוצר: "מה תעשו עם הכסף?" זעמה כלפי נציגי האוצר, "תקנו מטוסים? הכסף צריך לעבור לבריאותם ורווחתם של הנזקקים".

כשחודשו הדיונים, בישר כץ כי בתום התייעצות עם שרי האוצר והבריאות סוכם כי האוצר יעביר כ-6 מיליון שקל נוספים לתקציב הבריאות עבור תרופות לציבור הנזקקים, הגמלאים וניצולי השואה.

נציגי חברות התרופות שנכחו בדיון ביקשו לעכב את הצעת החוק במספר חודשים נוספים, וטענו כי נעשים מירב המאמצים לעמוד בזמנים. דניאל ברמן, מנכ"ל פארמה ישראל, העריך שכ-12 מיליון אריזות של כ-200 סוגי תרופות טרם סומנו כנדרש. עם זאת, העריך משה חסיד, סמנכ"ל נבולוג, כי מרבית החברות יוכלו לסיים ההיערכות תוך חודשיים.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום