"התנהלות מש' הבריאות הרסנית"

(0)
לדרג

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, יוצא נגד התנהלות משרד הגריאות בטיפול ההנגשה הלשונית על אריזות. "אסור לתת לרגולציה דורסנית לגבור על ההיגיון הבריא"

מאת: מערכת zap doctors

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, יוצא נגד ההתנהלות הכושלת לטענתו של משרד הבריאות בטיפול בנושא ההנגשה הלשונית על גבי אריזות תכשירים רפואיים. "התנהלות משרד הבריאות נגד מפעלי התרופות היא הרסנית. במקום שמשרד הבריאות יקדם את תעשיית התרופות בישראל, הוא יוצא נגדם בקנסות ואיומים, ללא הצדקה", אומר אורן.

"אסור לתת לרגולציה דורסנית לגבור על ההיגיון הבריא. אנו מצפים ממשרד הבריאות להתייחס לנושא בכובד ראש ולנהל עם התעשייה הידברות", הוסיף אורן בדבריו לקראת הדיון שייערך מחר (ב') בנושא, בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת.

אורן בנוסף כתב מכתב לשרת הבריאות, יעל גרמן, בנושא חוק האריזות. בין היתר כתב שם כי "הצגת התעשייה כאחראית לדחיית מועד היישום הינה הצגה מעוותת, נוכח העיכוב המשמעותי שנבע מכך שמשרד הבריאות לא פרסם את הנוהל, וזאת חרף פניותינו למשרד הבריאות מבעוד מועד בנושא זה.. נוהל סימון האריזות הגדיר לראשונה הוראות באשר לאופן יישומו של התיקון, בפרק זמן של פחות מחודש ממועד היישום הנדרש".

כמו כן, נטען במכתב כי "כבר במועד דחיית יישום החוק ביולי 2012 התריעה התעשייה כי משך הזמן הנדרש להיערכות ארוך מהמוצע, בפרט בשל הצורך להתמודד עם המלאים המשמעותיים של החברות.. על כן, לא ברור מדוע בוחר משרד הבריאות להציג את העיכובים כ- 'מחדלים' של חברות התרופות".

אורן מציע לגרמן לקיים דיון אופרטיבי משותף למשרד הבריאות עם חברות התרופות, "על מנת למצוא פתרון ישים לסוגיית הנגשת המידע לציבור, ללא הטלת ההיטלים, כפי שמוצע בהצעת תיקון החוק".

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום