סקס: צורת הלידה לא משפיעה

(0)
לדרג

מחקר שנערך ב"וולפסון" בדק קשר בין צורת הלידה לבין התפקוד המיני של היולדות לאחריה. פרופ' לוריא: "לידה וגינאלית רגילה לא משפיעה לרעה על יחסי מין לאחר הלידה"

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש שבוצע באחרונה במרכז הרפואי "וולפסון" בחולון, בדק האם לצורת הלידה ישנה השפעה על תפקודן המיני של היולדות. לצורך המחקר נבחנו חמש קבוצות: נשים לאחר לידה וגינאלית רגילה ללא חיתוך חיץ, נשים לאחר לידה וגינאלית רגילה עם חיתוך חיץ, נשים לאחר לידה מכשירנית, נשים לאחר ניתוח קיסרי בחירום ונשים לאחר ניתוח קיסרי אלקטיבי (מתוך בחירה). התפקוד המיני לאחר הלידה הוערך באמצעות שאלון: 6 שבועות, 12 שבועות ו-24 שבועות לאחר הלידה, וכן באמצעות תזמון תחילת קיום יחסי המין.

במסגרת המחקר נמצא כי התפקוד המיני של היולדות השתפר ככל שחלף הזמן מהלידה. עם זאת, לא היה הבדל משמעותי בתפקוד המיני בין קבוצות הלידה השונות לאחר הלידה. בדומה לכך, גם בהערכת ששת תחומי התפקוד המיני המוצגים בשאלון - חשק, עוררות מינית, סיכוך, אורגזמה, סיפוק וכאב - לא נמצא הבדל משמעותי בין קבוצות הלידה.

לדברי פרופ' שמואל לוריא, רופא בכיר באגף הנשים והיולדות ב"וולפסון" ועורך המחקר, מה שהוביל למחקר הוא שיעור בלתי מבוטל של בקשות לעבור ניתוח קיסרי ללא הוריה רפואית. כך למשל, ב"וולפסון" שיעור הניתוחים הקיסריים מסך הניתוחים בעשור האחרון היה % 5.5.

"אחת הסיבות המביאות נשים לבחור בלידה קיסרית הוא הפחד כי לידה וגינאלית תפגע בתפקוד המיני לאחר הלידה", אומר לוריא. "בנוסף, השמועה אומרת שהניתוח הקיסרי יכול להגן מפני ירידה בתפקוד מיני לאחר לידה, מאחר והוא מונע מעבר התינוק בתעלת הלידה ובכך מונע נזק אפשרי.

"בדקנו בספרות ומצאנו מספר מאמרים שבדקו באופן חלקי את השפעת צורת הלידה על תפקוד המיני לאחר הלידה, ולכן החלטנו לבצע מחקר מקיף שיכלול את כל הצורות הלידה האפשריות בבדיקה לאורך זמן. מחקר כזה בהיקף ובעומק כזה הוא ייחודי ולא נעשה בעבר בשום מקום. כיום אנו יכולים להרגיע את הנשים ולהסביר להם שלידה וגינאלית רגילה לא משפיעה לרעה על יחסי מין לאחר הלידה".

בואו לדבר על זה בפורום מין ומיניות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום