ברית מילה מגנה מפני זיהומים

(0)
לדרג

מחקר חדש מראה כי ברית מילה מפחיתה את עומס החיידקים ומביאה לשינוי בהרכב המיקרוביום באיבר הזכרי, ולמעשה מספקת הגנה מפני זיהומים נגיפיים, כולל HIV

מאת: מערכת zap doctors

ברית מילה, מתברר, עשויה לספק הגנה מפני זיהומים נגיפיים, כולל HIV, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת אפריל של כתב העת mBio.

החוקרים בחנו את הרכב המיקרוביום של 77 גברים לא-נימולים עם אלו של 79 גברים נימולים באוגנדה. היסטוריית זיהומים המועברים במגע מיני הייתה דומה בגברים בשתי הקבוצות, כמו גם תסמינים והרגלים מיניים. המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת התערבות (מילה) או ביקורת (ללא מילה). הרכב המיקרוביום היה דומה בשתי הקבוצות לפני ההתערבות.

החוקרים מצאו כי עומס החיידקים ירד בשתי הקבוצות. הם התבססו על ריצוף DNA להבחנה בין זני חיידקים וזיהו ירידה משמעותית בשכיחות 15 משפחות חיידקים במהלך שנה בגברים נימולים, כולל 12 משפחות חיידקים אנאירוביים בלבד. שבע משפחות חיידקים היו נפוצות יותר בגברים נימולים, חמש מהן עלו בשכיחותן גם בקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאחר תקנון לשינויים שחלו עם הזמן בקבוצת הביקורת, מילה הביאה להפחתת העומס החיידקים ולשינוי בהרכב המיקרוביום באיבר המין הזכרי.

בואו לדבר על זה בפורום ברית מילה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום