סיבוך נדיר בלידה הסתיים בטוב

(0)
לדרג

תינוקת ניצלה לאחר ששאפה מים מיקוניאליים, לאחר שהאם הנושאת את חיידק GBS הובהלה ללידה בבית החולים הלל יפה. כעבור שבועיים וחצי שוחררה התינוקת לביתה

מאת: מערכת zap doctors

לפני כשבועיים וחצי הגיעה טלי יקר, תושבת חדרה, ללדת את בתה השנייה במרכז הרפואי הלל יפה. "הייתי כבר בשבוע 40", היא מספרת, "ולילה לפני זה עלה לי החום. החלטתי לפנות בבוקר למיון יולדות של המרכז הרפואי הלל יפה".

היא הועברה מיידית לחדר לידה, והחלה בלידה רגילה, תוך שהצוות מתחיל גם בטיפול אנטיביוטי עקב החום ןעקב היותה של טלי נשאית חיידק ה-GBS (חיידק הנמצא בנרתיק בצורה "שקטה", אך עלול להיות אלים לתינוק בעת המעבר בתעלת הלידה בזמן הלידה).

"הלידה הייתה מהירה ונעימה, אבל מיד לאחריה, פתאום אני רואה את האחות מבקשת שיקראו מהר לרופא הילדים. תוך שניות הגיע ד"ר אלעד אייכנוולד מהפגייה ולקח את התינוקת שזה עתה נולדה. הסתבר שהיא שתתה ושאפה לריאות מים מיקוניאליים ושהיא חייבת לעבור טיפול".

בזמן שהתינוקת עברה טיפולים לשאיבת המים המיקוניאליים, זיהה הצוות המטפל כי נוזל מי השפיר היה עכור במיוחד, מה שהצביע על שתייה מרובה, שלרוב נחשבת קטלנית לתינוק. לכן החל תהליך הנשמת התינוקת, בוצעו מספר שאיבות מהריאות, והוחדר לקנה הנשימה חומר שנקרא סורפקטנט בכדי לסייע בנשימה, ובהמשך גם גז מיוחד שנקרא NO".

"הריאות שלה היו בעצם סגורות. זה היה משום שככל הנראה, עקב החום ממנו סבלה האם, התינוקת סבלה מסטרס תוך רחמי שהתבטא בשאיפת ההפרשות במי השפיר לתוך קנה הנשימה (בעודה ברחם), בכמות חריגה ביותר", מסביר ד"ר מיכאל פלדמן, מנהל המחלקה ליילודים ופגים של המרכז הרפואי הלל יפה.

"מדובר במצב נדיר וסבוך כשלעצמו. מה עוד שהיה מעורב בעניין חיידק ה- GBS, חיידק אלים במיוחד לתינוק. טלי אמנם קיבלה אנטיביוטיקה, כמקובל, כבר בחדר לידה, אבל הלידה הייתה מהירה ביותר, ולכן התינוקת הייתה זקוקה גם למתן אנטיביוטיקה אינטנסיבי שילוב נדיר בין חיידק בדם ובעיות נשימה קשות ביותר".

כחמישה ימים לאחר הלידה, החלה הטבה ואחריה התייצבות מיוחלת, ובסוף ניתוק של התינוקת (ששמה אליה) מכל המכשירים אליהם הייתה מחוברת ונשימה עצמונית. כמעט שבועיים וחצי אחרי, שוחררה אליה מהפגייה וחזרה לביתה עם שני הוריה.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום