אלכוהול מסייע לחולי פיברומיאלגיה?

(0)
לדרג

מתוצאות מחקר חדש עולה כי שתיית אלכוהול בכמות מתונה ומאוזנת עשויה להפחית תסמינים של פיברומיאלגיה, ולשפר את איכות החיים בקרב החולים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממחקר חדש עולה כי שתיית אלכוהול בכמות מתונה עשויה להפחית תסמיני פיברומיאלגיה. לטענת החוקרים, כנראה מדובר ביכולת האלכוהול להביא לעלייה ברמות חלבון GABA.

מדגם המחקר כלל 946 חולים מתכנית Mayo's Fibromyalgia Treatment Program. המשתתפים חולקו לפי קטגוריות צריכת אלכוהול, ובקרב אלו ששתו אלכוהול בכמות מתונה נרשמו פחות תסמינים על-רקע פיברומיאלגיה, עם מדדי איכות חיים גבוהים יותר, בהשוואה לקבוצות האחרות.

כמו כן, עלה כי צריכת אלכוהול מתונה וצריכת אלכוהול בכמות מעטה, לוו באיכות חיים גופנית טובה יותר, בהשוואה לחולים שלא צרכו כלל אלכוהול, עם הבדלים משמעותיים במדדים להערכת התפקוד הגופני והכאב.

הקשר בין צריכת אלכוהול מעטה ומתונה ובין הפחתת תסמיני פיברומיאלגיה ושיפור איכות החיים של החולים נותר, גם לאחר שנלקחו בחשבון משתנים סוציאליים ומדדי BMI. התועלת לא תועדה בקרב אלו ששתו אלכוהול בכמות רבה.

בכל מקרה, החוקרים מדגישים כי יש לנקוט משנה זהירות בהכללת ממצאי המחקר בשל המספר הקטן יחסית של חולים במחקר ששתו אלכוהול בכמות מתונה ורבה. יתרה מזאת, הם אינם ממליצים לחולים עם פיברומיאלגיה להתחיל או להגדיל את היקף צריכת אלכוהול להקלה על התסמינים.

עם זאת, מאחר שמחקרים אחרונים הדגימו רמות נמוכות של GABA בחולי פיברומיאלגיה, ואלכוהול מעודד פעילות מולקולה זו, מומלץ לבחון בעתיד את ההשפעה של אלכוהול על כאב ותסמינים אחרים בחולי פיברומיאלגיה.

בואו לדבר על זה בפורום פיברומיאלגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום