סרטן ריאות: סויה יכולה לעזור

(0)
לדרג

ממחקר חדש שנערך בסין, עולה כי צריכת מוצרי סויה על בסיס קבוע עשויה לשפר את סיכויי ההישרדות של נשים שלקו בסרטן ריאות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו במהדורת מרץ של כתב העת Journal of Clinical Oncology ונערך בסין, עולה כי צריכת מוצרי סויה עשויה להשפיע לטובה על תוצאות סרטן ריאות בקרב נשים.

באוכלוסיה אסייאתית מרבית הנשים עם סרטן ריאות (כ-92%) מעולם לא עישנו. הגיל הממוצע בעת אבחנת הממאירות עמד על 66 שנים. הצריכה הממוצעת של סויה על-בסיס המשקל היבש, עמדה על 18.0 גרם ליום של מוצרי סויה ו-8.8 גרם ליום של חלבוני סויה.

בנשים עם סרטן ריאות שצרכו סויה בכמות קטנה כל יום נרשם סיכון מוגבר לתמותה עקב סרטן ריאות, בהשוואה לאלו שאכלו כמות ממוצעת או רבה במהלך חייהן. גודל ההשפעה זוהה לאחר שנלקחו בחשבון מגוון גורמים, כולל שלב הגידול והטיפול שניתן.

החוקרים עקבו אחר הנשים במשך שלוש שנים לאחר אבחנת הממאירות, במהלכן 318 מבין 440 הנשים הלכו לעולמן; ב-301 הנשים (94.7%), הסיבה העיקרית לתמותה הייתה סרטן ריאות, וב-17 נשים (5.3%) הגורם לתמותה היה אחר.

בבדיקת כל הממצאים, עלה כי העדויות התומכות בהשפעה המגנה של סויה היו עקביות. החוקרים מסכמים וכותבים כי למיטב ידיעתם זהו המחקר הראשון שמצא כי צריכת סויה לפני אבחנת סרטן ריאות מלווה בשיעורי הישרדות טובים יותר בנשים חולות.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום