היפנוזה יעילה כנגד מעי רגיז

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי היפנוזה קבוצתית יעילה מאוד בקרב חולים הסובלים מתסמונת המעי הרגיז, ומשפיעה לחיוב הן על המצב הבריאותי והן על המצב הרגשי

מאת: מערכת zap doctors

טיפול בהיפנוזה קבוצתית הוכח כיעיל מאוד בקרב בחולים עם תסמונת מעי רגיז, כך מדווחים חוקרים מאוסטריה במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Gastroenterology. המחקר שלהם כלל 90 חולים עם תסמונת מעי רגיז עמידה לטיפול קודם (תרופות להקלה תסמינית, פסיכותרפיה, שיטות הרפיה וכדומה).

כל 46 החולים שחולקו באקראי לקבוצת היפנותרפיה עברו היפנוזה ללא תופעות לוואי. בקבוצת הביקורת קיבלו החולים טיפול תומך בתרופות ושיחות. בתום 12 השבועות, 28 חולים (60.8%( בקבוצת ההתערבות דיווחו על שיפור משמעותי במדדים להערכת תסמונת מעי רגיז, בהשוואה ל-18 מבין 44 הביקורות (40.9%). לאחר 12 חודשים, 25 חולים בקבוצת ההיפנותרפיה ו-11 ביקורות עדיין דיווחו על שיפור משמעותי (54.3% לעומת 25%).

ההשפעות הבולטות ביותר של היפנותרפיה היו על פעילויות יומיומיות, על עייפות ועל היבטים רגשיים של התסמונת. בהשוואה לביקורות, בחולים בקבוצת ההיפנותרפיה נרשם שיפור משמעותי באיכות החיים ובמדדים להערכת הבריאות הגופנית והמצב הפסיכולוגי.

היפנותרפיה קבוצתית הייתה יעילה יותר מטיפול ביקורת בהקלה על עצירות, כאבי בטן וגזים, אך אין הבדל משמעותי בין הטיפולים בהקלה על שלשולים. חולים בקבוצת ההתערבות דיווחו על ירידה משמעותית בחרדה ודיכאון, בעוד שבקבוצת הביקורת נותרו מדדי חרדה ודיכאון סביב ערכי הבסיס.

סובלים מהמעי? לאבחן עצמכם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום מעי רגיש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום