ניתוח אנדוסקופי לעמוד השדרה

(0)
לדרג

כשליש מהאנשים סובלים מבעיות עמוד שדרה. ניתוח זעיר-פולשני אנדוסקופי הוא התשובה לבעיות כמו פריצת דיסק או היצרות בעמוד השדרה

רופא אורטופד ,מומחה לנוירוכירורגיה
09-7737709

כשליש מהאנשים סובלים מבעיות עמוד שדרה (צווארי, גבי ומותני או בגב התחתון), אלפים מתוכם סובלים מהיצרות של עמוד השדרה, חלקם ברמה המצריכה ניתוח. רבים נוטלים תרופות משככות כאבים במשך תקופות ארוכות ורבים אחרים חוששים לעבור ניתוח מסובך באזור עמוד השדרה ומשלימים עם חיים של מוגבלות וכאבים בעקבות החמרה של תופעות כמו פריצת דיסק, היצרות בתעלת עמוד השדרה או ניוון עמוד השדרה.

בשנים האחרונות התחולל בתחום זה מהפך, עם כניסתו של הניתוח האנדוסקופי, זעיר-פולשני, והפיכתו לשיטת טיפול מקובלת.

האנדוסקופיה (בלטינית: אנדו=פנימי, סקופיה=ראיה) משתמשת בסיב אופטי עם מצלמה החודר לגוף עצמו ומאפשר למנתח תמונה מדויקת של המתרחש בפנים בהגדלה של עד פי 100 ובאיכות מעולה. שיטה זו משמשת כיום ברוב ענפי הרפואה אין ספק שהניתוח האנדוסקופי שידרג את הניתוחים הזעיר-פולשניים.

כיום ניתן לבצע בשיטה האנדסקופית ניתוחים רבים שהצריכו בעבר פתיחה מלאה של הגב (ולעתים קרובות גם קיבוע חוליות בגרסה כזו או אחרת), דרך חתך מזערי ללא תפרים וללא קיבוע כשהשיבה לשגרה היא מהירה ביותר, וברוב המקרים אף אינה דורשת אשפוז.

מטרת הניתוח האנדסקופי לעמוד השדרה היא שחרור העצבים או חוט השדרה מהלחץ שעלול להיגרם מפריצת דיסק או היצרות של תעלת השדרה. ניתוח זה מונע סבל מיותר ותורם לשיפור משמעותי באיכות החיים של המטופל.

ד"ר שלמה דוידוביץ' הוא רופא בכיר ומנהל את השירות האנדוסקופי של עמוד השדרה במחלקה הנוירו-כירוגית בביה"ח בילינסון. ד"ר דוידוביץ מנתח גם באסותא רמת החייל ובהרצליה מדיקל.

סובלים מעמוד השדרה? לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי עמוד שדרה אנדוסקופים, פריצות דיסק.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי עמוד שדרה.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום