חיסון נגד שפעת מפחית אשפוזים

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי חשוב להתחסן נגד שפעת כל שנה. מתברר כי החיסון עצמו עשוי למנוע למעלה ממחצית האשפוזים על רקע זיהום, במיוחד בקרב קשישים

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב- Clin Infect Dis עולה כי חיסון נגד שפעת עשוי למנוע למעלה ממחצית מהאשפוזים על-רקע זיהום בשפעת. למעשה, החוקרים מצאו כי החיסון מנע כ-70% מהאשפוזים על-רקע זיהומים בקשישים בעונת השפעת בשנים 2011-2012.

החוקרים התמקדו במבוגרים שאושפזו עם תסמינים נשימתיים במרכז אקדמי אחד ושלושה מרכזים קהילתיים. הם לא כללו במחקר חולים עם תסמינים במשך למעלה מעשרה ימים, ואת אלו שקיבלו טיפול בתרופות אנטי-ויראליות.

מבין 169 חולים אודותם ידוע היה המצב החיסוני, ב-17 חולים (10%) אושרה האבחנה של שפעת. מבין 104 החולים המחוסנים, 6% נמצאו כלוקים בשפעת, זאת בהשוואה ל-17% מבין 65 החולים שלא חוסנו כנגד הנגיף.

לאחר שנלקחו בחשבון גורמים שונים, התועלת של החיסון בכל קבוצות הגיל למניעת אשפוזים על-רקע שפעת עמדה על 71.4%. בקרב גילאי 50 שנים ומעלה, התועלת עמדה על 76.8%. כאשר החוקרים התמקדו ב-28 חולים נוספים עם דיווחי-עצמי בלבד אודות קבלת החיסון, התועלת של החיסון עמדה על 69.9%.

החוקרים טוענים כי הערכת תועלת של 60% דומה לדיווחים ממחקרים שפורסמו במהלך שלוש השנים האחרונות, וכי ממצאי המחקר מעודדים את מתן החיסון למטופלים מבוגרים יותר כל שנה.

סובלים משפעת? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת ומחלות חורף.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום