לקראת עונת הרחצה: כללי התנהגות

(0)
לדרג

האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת את "עשרת הדיברות" שלה לקראת עונת הרחצה הנפתחת, החל משימוש נכון בקרם הגנה ומסנני קרינה ועד לשתייה מרובה וחיפוש אחר צל

מאת: מערכת zap doctors

עונת הרחצה תיפתח ב-10.4, והאגודה למלחמה בסרטן מזכירה לציבור כיצד להיות חכמים בשמש, ומפרסמת את עשרת הדיברות. אז מה הן? קודם כל, יש להימרח מריחה ראשונה כחצי שעה לפני היציאה לשמש. מומלץ להימרח פעמיים ברציפות, כדי ליצור שיכבה נדיבה ואחידה של מקדם הגנה.

לאחר מכן יש לוודא שכל העור שאינו מוגן על ידי לבוש יימרח בתכשיר. מדובר בדרך כלל על אוזניים, עורף, גב היד, כפות רגליים ועוד. חשוב לזכור, יש לחדש את מריחת התכשיר בכל שעתיים, וכן לאחר שחייה, שהייה במים, הזעה וניגוב העור במגבת. כמובן, מומלץ להשתמש במקדם הגנה עמיד במים.

"דיבר נוסף" הוא לא להשתמש בתכשיר ההגנה על עור פצוע, או אם ידועה רגישות לאחד המרכיבים שלו. מומלץ להשתמש בתכשיר מתאים לאחר התייעצות עם רופא עור. כמו כן, מומלץ להשתמש במסנן קרינה עם מקדם הגנה 30 SPF ומעלה. התכשירים עם מקדמי ההגנה הגבוהים מ- SPF 30, מומלצים לאנשים בעלי סיכון גבוה לחלות בסרטן העור. בתכשירים בעלי מקדם הגנה הגבוהים מ- 50 SPF, לא נמצא יתרון משמעותי בהגנה על העור.

מה עוד? צריך להימנע מחשיפת תינוקות עד גיל 6 חודשים לשמש. לתינוקות מגיל 6 חודשים מומלץ להשתמש במסנן קרינה שמוגדר כמסנן מוחלט Total Block. חשוב לזכור: השימוש במסנן קרינה לילדים צריך להיעשות בהשגחת מבוגר בלבד.

כדי ליהנות מההגנה המקסימלית שהתכשיר מציע, יש למרוח כמות מספיקה של מסנן הקרינה. חשוב לדעת, מרבית תכשירי ההגנה נמכרים ללא תאריך תפוגה, כיוון שאורך חיי המדף שלהם ארוך מ-30 חודשים.

מחלקת התמרוקים במשרד הבריאות מציינת כי חשוב לשים לב לתאריך "טוב לאחר פתיחה", המציין עד מתי ניתן להשתמש בתכשיר מרגע הפתיחה של האריזה (Period After Opening).

הסימון מופיע על גבי התכשיר בציור של צנצנת פתוחה עם מספר חודשים. המשמעות היא שמרגע פתיחת התכשיר, הוא טוב לשימוש למספר החודשים המצויין.

כמו כן, על מנת להגן על המוצר ולשמור על יעילותו, יש להימנע מלאחסן את מסנן הקרינה במקום סגור עם טמפרטורה קיצונית, כגון ברכב חונה. מומלץ לקחת את מסנן הקרינה אתכם לכל מקום.

וכמובן, יש את ההמלצות הקבועות, כמו למשל לחפש צל, לחבוש כובע רחב שוליים, להרכיב משקפי שמש, ללבוש ביגוד מתאים, לשהות בחוץ בשעות הבטוחות ולדאוג לשתיה מרובה. אז שתהיה לכולנו עונת רחוצה מהנה ובטוחה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור ומין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום