כמה שחוקים הרופאים בארה"ב?

(0)
לדרג

סקר חדש שבדק את אורח החיים בקרב רופאים בארצות הברית, הראה כי יש שחיקה בעיקר בקרב אלו העוסקים ברפואה דחופה, רפואה פנימית ורפואת משפחה

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות סקר להערכת אורח החיים של רופאים שנערך ב-2013 בארצות הברית, עולה כי יש שחיקה גדולה בקרב רופאים, בעיקר בקרב אלו המתמחים ברפואה דחופה, רפואה פנימית ורפואת משפחה.

סקר אחר, שנערך ב-2012 ותוצאותיו פורסמו ב-Archives of Internal Medicine, הראה כי 45.8% מהרופאים סובלים לפחות מתסמין אחד של שחיקה, בעיקר אלו העוסקים ברפואה דחופה וטיפול נמרץ. מבין עשר ההתמחויות המובילות היו רופאי משפחה, גניקולוגים, פנימאים ומנתחים כלליים. באופן מפתיע, רפואת ילדים הייתה בין ההתמחויות בהן תועדו שיעורי השחיקה הנמוכים ביותר, ביחד עם ראומטולוגיה, פסיכיאטריה ופתולוגיה.

שיעור גבוה יותר של רופאות (45%) דיווחו על שחיקה, בהשוואה לרופאים (37%) - ממצא אותו ניתן לייחס לכך שנשים נוטות יותר לעסוק במקצועות רפואה כללית (רופאי משפחה, רפואה פנימית ומיילדות/גניקולוגיה), במקום תתי-התמחות עם רמות דחק נמוכות יותר. שיעורי השחיקה היו נמוכים יותר בקרב רופאים הצעירים והמבוגרים יותר, והגיעו לשיא בגילאי 46-55 שנים (32%) עם ירידה לאחר מכן.

כשהרופאים התבקשו לדרג את הבריאות הגופנית שלהם (סולם של 1-7), כולם דירגו עצמם מעל לממוצע (5.5), אך אלו שסבלו משחיקה הביעו דרגת בטחון נמוכה יותר בנוגע למצבם הבריאותי (5.25), בהשוואה לאלו שלא סבלו משחיקה (5.77).

לפי נתוני ה-CDC, 26.2% מהאמריקאים עוסקים בפעילות גופנית פחות מפעם בחודש. לפי הסקר, 5% מהרופאים שלא סבלו משחיקה ו-7% מאלו שסבלו משחיקה הודו כי לא עסקו כלל בפעילות גופנית.

עוד עולה כי ברופאים הסובלים משחיקה משקל הגוף נוטה להיות גבוה יותר: 38% מהרופאים שסבלו משחיקה דיווחו על עודף משקל או השמנה, בהשוואה ל-35% מהרופאים השמחים יותר, ו-9% מהרופאים השחוקים דיווחו על השמנת-יתר, בהשוואה ל-5% מהרופאים שלא סבלו משחיקה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה וכללית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום