אלרגיות: האביב הגיע

(0)
לדרג

אלרגיית האביב מקשה על ההתנהלות היומיומית. הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה, אולם מי שמבקש להימנע מחיסון יכול להיעזר באנטיהיסטימינים, ויטמינים ותוספי מזון

מאת: מערכת zap doctors

אלרגיה היא אחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם המערבי. אם בעבר חשבנו שאלרגיית האביב פוגעת רק בילדים, הרי שכיום או צופים בתופעה אצל יותר ויותר מבוגרים, ובכלל זה גם אצל קשישים הסובלים מבעיות אלרגיות.

הגנטיקה אשמה

"קיימת נטייה משפחתית להתפתחות אלרגיות ובדרך כלל כאשר ההורים אלרגיים גם ילדיהם יהיו בעלי נטייה לאלרגיה", מסביר ד"ר קובי שדה, מומחה לאלרגיה, אימונולוגיה ורפואה פנימית. "עם זאת," הוא מוסיף, "אין מדובר בבעיה גנטית ספציפית אלא ברקע גנטי כללי הגורם לחולים אלו להיות בעלי מערכת חיסונית רגישה מדי. כתוצאה מכך עלולים לעיתים לסבול גם מאלרגיות".

אלרגיה
אלרגיה

הטיפול

"הטיפול המונע הטוב ביותר לאלרגיית האביב הוא חיסונים", אומר ד"ר שדה, "בשיטה זו מחוסן החולה במחוללי האלרגיה ובזכות חיסון זה מתפתחת בגופו עמידות כלפי אותם מחוללים, כך שעם בוא האביב תסמיני האלרגיה אינם מתפתחים בגופו, או שהם קלים יותר.

"אולם, לא כל אחד יכול ורוצה להתחיל בטיפול החיסוני, ולכן אנו מציעים כיום לחולים האלרגיים תרופות העשויות להפחית ואפילו למנוע את התפתחות התסמינים. מדובר בתרופות שאינן מרדימות והן בטוחות מאוד לשימוש, אך הן דורשות מרשם רופא.

לצד זה, חשוב מאוד לתמוך במערכת החיסונית כאשר קיימת אלרגיה. ד"ר שדה ממליץ על מגוון ויטמינים ותוספי מזון למטרה זו, כדוגמת ויטמין D, אשר נמצא חשוב מאוד בטיפול באלרגיות, וגם פרוביוטיקה אשר עשויה להקל על מערכת החיסון בהתמודדות עם אלרגיות".

בירור אלרגי

"מי שמרגיש שהאביב הופך עבורו כל שנה לסיוט מתמשך, חשוב שיפנה לבירור אלרגי כדי להבין האם מדובר בכלל באלרגיה, באיזו עוצמה הוא חווה את התופעות, ולמה הוא אלרגי. יש גורמים רבים בבית או בסביבה שניתן להימנע מהם או לטפל בתסמינים שהם יוצרים וכך להינצל מאותה אלרגיה כרונית".

אנטיהיסטמינים. תעודת זהות

הטיפול הנפוץ ביותר באלרגיה היה ונותר אנטיהיסטמינים. כפי מפרט ד"ר שדה, "מדובר בתרופות אשר בולמות את ההיסטמין, שהוא החומר העיקרי המופרש בתגובות האלרגיות. בעבר היו האנטיהיסטמינים מרדימים ומטשטשים, ולחלקם אף היו תופעות לואי חמורות יותר ולכן הם הוצאו מהשימוש. אולם כיום נפוץ הדור השלישי של האנטיהיסטמינים: תרופות יעילות ובטוחות מאוד לשימוש. השפעתן לרוב מהירה ומתמשכת, והם אינם גורמים להתמכרות או להסתגלות של הגוף. הבעיה העיקרית היא שאותם אנטיהיסטמינים מטפלים בתסמינים אך הם אינם מטפלים בבעיה עצמה ובגורמים לה, ולכן אנו משלבים אותם עם חיסונים וטיפולים מונעים אחרים".

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום