כתוב בעור: איך מסירים קעקוע

(0)
לדרג

בעבר זה היה הליך לא נעים שהותיר צלקת מכוערת, אבל היום, הודות לשיטות חדשות באמצעות קרן לייזר, הסרת קעקוע היא הליך קל, מהיר ונקי

מאת: אביגדור גרינשפן

כמה פעמים בתור צעירים שמעתם מההורים שלכם את המשפט: "אתה עוד תתחרט על זה", וכמובן בסוף עשיתם את מה שרציתם. כך גם בעניין קעקועים. לרובנו היה לפחות קעקוע מיוחד אחד מבחינה אסתטית, או כזה שהזכיר לנו תקופה מיוחדת בחיים או אדם יקר במיוחד.

בכל זאת, עם השנים, ככל שמתבגרים או משנים סטטוס בחיים, הקעקוע דוהה והופך ללא רלבנטי ולפעמים אפילו מטופש, או מסמל משהו או מישהו שאנחנו כבר לא כל כך רוצים לזכור, לנצח. אז מה עושים? איך נפטרים מציור הגוף שכבר לא נראה יפה או אינו מתאים יותר?

בעבר הסרת קעקועים בוצעה באמצעות ניתוח או מכשיר לייזר שלא יועד למטרה זו, ואת האזור המקועקע חתכו, שייפו או שרפו. כך שכל ההליך הניתוחי הותיר צלקת מכוערת.

בשנים האחרונות המכשור הרפואי המתקדם מאפשר לבצע פעולה זו בשיטה לא ניתוחית ולא פולשנית. כל הליך הסרת הקעקועים מתבצע באמצעות קרן לייזר, בסדרת טיפולים שתלויה בסוג הקעקוע ובצבעיו. טכנולוגיה זו יכולת להסיר יותר מ- 95% מהקעקועים ללא שינוי במרקם העור, ואת יתר 5% סוגי הקעקועים האחרים ניתן להבהיר באופן ניכר. כל זאת בסדרת טיפולים קצרה יחסית.

לפני הסרת הקעקוע (צילום: "עיניים")
לפני הסרת הקעקוע (צילום: "עיניים")

עקצוץ קל וזהו

התהליך כרוך בעקצוץ ובכאב קל בדומה לתהליך של עשיית קעקוע, ברמה זו או אחרת, בהתאם לרגישות המטופל. לכן חלק מהמטופלים נעזרים באלחוש באמצעות משחה או זריקה מקומית. עבור מי שסובל מחרדה או מסף כאב נמוך, יש גם הליך בטשטוש מלא, אך לא עמוק. הטיפול מבוצע בפיקוח של רופא מרדים, ועם סיום הטיפול שאורך מספר דקות - המטופל מתעורר ולא חש שום כאב.

למעשה, הסרת הקעקוע מבוצעת באמצעות מכשיר מתקדם מסוגו המייצר פולס לייזר שמתמקד רק בפיגמנט הצבע ולא פוגע ברקמת העור. לכן התוצאות הן האסתטיות ביותר בהשוואה לכל יתר סוגי טיפולי הסרת הקעקועים.

אחרי 5 טיפולים להסרת הקעקוע (צילום: "עיניים")
אחרי 5 טיפולים להסרת הקעקוע (צילום: "עיניים")

יש לי אותך מתחת לעור

מדובר בלייזר ייעודי להסרת קעקועים שמתאים גם לבעלי עור כהה, וכבר לאחר טיפול אחד מתחילים לראות תוצאות וצבע הקעקועים דוהה. מספר הטיפולים תלוי בסוג הצבע, עומק הקעקוע, האזור המקועקע ומצב העור, ובכל מקרה שנדרשים טיפולים נוספים - הם מבוצעים במרווחים של מספר שבועות.

שימוש באורכי גל שונים של הלייזר, כאשר הם ממוקדים לצבעים השונים של הקעקועים, מאפשר מקסימום הסרה של צבעים וגוונים שונים של הקעקועים. בנוסף, המכשיר איתו מבוצעת ההסרה מאפשר גם "עיצוב מחדש" של קעקועים ישנים על ידי טשטוש והבהרה של קעקוע ויצירת קעקוע חדש ומודרני שיכסה אותו, זאת כמובן למי שעדיין מעוניין בקעקוע.

אז מה צריך לדעת לשלב שאחרי הטיפול עצמו? ובכן, מי שסובל מכאב מקומי, יכול ליטול בימים הראשונים משככי כאבים לפי הצורך. חשוב לזכור, לאחר הטיפול תיתכן מעט אדמומיות מקומית ונפיחות קלה או מעט שלפוחיות, והמטפלים בדרך כלל מורחים משחה על בסיס מים ומניחים תחבושת על מקום הטיפול. בכל מקרה, אסור באותו היום להרטיב את האזור, ובכלל בימים הראשונים להקפיד לא לשפשף את אזור הקעקוע ולא לחשוף אותו לשמש.

אביגדור גרינשפן הוא מומחה להסרת קעקועים בלייזר במרכזים הרפואיים "עתידים מדיקל סנטר" בתל-אביב ו"שבע עיניים" בבאר-שבע

בואו לדבר על זה בפורום הסרת קעקועים בלייזר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום