האם יש יותר מקרי שחפת בישראל?

(0)
לדרג

לרגל יום השחפת, ארגון הבריאות העולמי מדווח כי ב-2011 היו 417 חולי שחפת חדשים, רובם נולדו מחוץ לישראל. סך הכל, 8.7 מיליון איש חלו בשחפת ברחבי העולם

מאת: מערכת zap doctors

בשנת 2011 חלו בשחפת 8.7 מיליון איש, בעיקר בדרום מזרח אסיה, באפריקה ובאזור המערבי של האוקיינוס השקט. בישראל דווח אז על 417 חולי שחפת חדשים, בשיעור היארעות של 5.3 ל-100,000תושבים. כך מדווח ארגון הבריאות העולמי לרגל יום השחפת שחל היום (א').

מרבית החולים החדשים (89.4%) נולדו מחוץ לישראל, בעיקר במדינות אנדמיות למחלת השחפת. בקרב ילידי ישראל, שיעור החולים החדשים הוא 0.56 ל-100,000 תושבים.

שחפת היא מחלה זיהומית מדבקת הנגרמת על ידי חיידקים. הפגיעה האופיינית היא בדרך כלל בריאות, אבל המחלה עלולה להשפיע גם על איברים אחרים. חיידק שחפת הוא חיידק הנישא באוויר, וההדבקה נעשית בדרך כלל באמצעות שיעול של אדם חולה.

חשוב לציין, כי מ-1997 מופעלת בישראל התוכנית הלאומית למיגור השחפת על ידי משרד הבריאות בשיתוף ארבע קופות החולים. המחלקה לשחפת ואיידס בשירותי בריאות הציבור מנהלת את התוכנית בשיתוף עם מספר גורמים.

בנוסף, המחלקה מקיימת במועדים שונים סדרת פעילויות מגוונות לאנשי מקצוע לציון יום השחפת בישראל. ביניהם מפגש עיוני קליני למנהלי מרכזים לאבחון וטיפול בשחפת (מלש"חים) בהשתתפותן של אחיות המרכזים.

בנוסף, יתקיים קורס בסיסי לטיפול בחולי שחפת לאנשי מקצוע העובדים בתחום האבחון, טיפול בשחפת וכינוס אזורי של הגורמים המעורבים בטיפול, ומעקב בתחלואת השחפת במחוז דרום בהשתתפותן של אחיות אפידמיולוגיות ואחיות מרכזות תחום השחפת בלשכות הבריאות בארץ.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום