נדודי שינה פוגעים בלב

(0)
לדרג

ממחקר חדש שנערך בנורבגיה עולה כי יש קשר בולט בין נדודי שינה בגיל העמידה ובין אי ספיקת לב, אם כי טרם נמצא קשר סיבתי ברור בין שניהם

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר נורבגי חדש שפורסמו בכתב העת Eur Heart, עולה קשר בולט בין נדודי שינה בגיל העמידה ואי-ספיקת לב. הסקריה כללה יותר מ-54,000 גברים ונשים, ולדברי החוקרים למרות שלא נמצא קשר סיבתי בין נדודי שינה לאי ספיקת לב, התוצאות יביאו בטווח הארוך להתקדמות משמעותית בנושא.

חשוב לציין כי אף אחד מבין משתתפי המחקר לא סבל מאי-ספיקת לב בתחילתו, אם כי בסופו 1,412 חולים פיתחו אי ספיקת לב, כשהחוקרים כמובן לוקחים בחשבון נתונים כמו גיל, גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, או גורמים פסיכולוגיים.

בקרב משתתפים שדיווחו על קשיים בהירדמות כמעט בכל לילה, נרשמה עליה של 66% בסיכון להתפתחות אי-ספיקת לב (בתלות במודל שהיה בשימוש), בהשוואה למשתתפים ללא תסמיני נדודי שינה. מנגד, במשתתפים שדיווחו על קשיי הירדמות על-בסיס תדיר, בנוסף לקשיים בשמירת שינה ותחושה כי השינה לא הייתה מרעננת - הסיכון לאי-ספיקת לב היה גבוה פי 2-5, בהשוואה לאלו ללא נדודי שינה.

בקרב נשים תועד סיכון מוגבר לאי-ספיקת לב בנוכחות גורמי סיכון לנדודי שינה ומדדים נלווים, בהשוואה לגברים. עם זאת, החוקרים מסתייגים מקביעת מסקנה ברורה בנושא, מאחר ולדבריהם לא ניתן לקבוע על-סמך הממצאים כי נדודי שינה מסוכנים יותר לנשים בהשוואה לגברים. הדבר עשוי לנבוע מסיכון בסיסי נמוך יותר לאי-ספיקת לב.

בשלב הבא מתכוונים החוקרים לטפל בנדודי שינה בחולים, במטרה לבחון אם גישה זו עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות אי-ספיקת לב.

סובלים מהלב? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום