מד"א: 10,000 יולדות בשנה

(3)
לדרג

דו"ח מסכם של מגן דוד אדום ל-2012 מגלה כי הצוותים טיפלו בקרוב ל-10,000 יולדות, ויילדו בעצמם מעל 716 תינוקות. מנכ"ל מד"א: "אני קורא ליולדות לא לחכות לרגע האחרון"

מאת: מערכת zap doctors

במהלך שנת 2012 התקבלו במגן דוד אדום אלפי קריאות על לידות, והצוותים השונים טיפלו בקרוב ל-10,000 יולדות ויילדו מעל ל-716 תינוקות. בין הערים המובילות בכמות היולדות, נמצאות ירושלים (1,105 יולדות), בית שמש (1,085 יולדות) ומודיעין עלית, עם 1,067 יולדות. מיד אחריהן, ובהפרש משמעותי, נמצא הישוב בית"ר עילית עם 774 יולדות.

בין סיפורי הלידות המעניינים של השנה, נמצא סיפורם של אפרים ומלכה רוזנטלר, תושבי בני ברק. אפרים רוזנטלר, חובש בכיר וכונן מד"א בעיר, נאלץ ליילד את בתו במטבח ביתם, וזה לא היה פשוט - בת שבע נולדה עם חבל הטבור כרוך סביב צווארה. אפרים שחרר את חבל הטבור והציל בכך את חייה של בתו. "ממש לא חשבנו שהלידה תגיע כל כך מהר", הוא מספר.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "בין הטרגדיות הרבות שצוותי מד"א נתקלים בהם יום יום, לידות הן מאורע משמח שכולנו שמחים לקחת בו חלק, ולא פעם צוותי מד"א מוזמנים לשמחות של התינוקות שיילדו.

כלל הצוותים הרפואיים במד"א עוברים הכשרה מלאה לטיפול ביולדות - החל ממתנדבי הנוער במד"א הזוכים להכשרה כמסייעים בלידה, ועד לחובשי רפואת החירום והפאראמדיקים שעוברים הכשרות מקיפות. לצד היכולות הגבוהות של צוותי מד"א בתחום הלידות, אני קורא ליולדות שלא לחכות עד לרגע האחרון בבית ולהזעיק אמבולנס בשלב מוקדם, על מנת להגיע לבית החולים בזמן ובבטחה".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום