נשים שסובלות מחרדה מניקות פחות

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי נשים שסובלות מחרדה, בעיקר לאחר לידה ראשונה, מניקות פחות באופן משמעותי, ומשתמשות הרבה יותר בשרותי הרפואה בבית החולים

מאת: מערכת zap doctors

מה הקשר בין חרדה לאחר לידה ומשך הנקה? מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת מרץ של כתב העת Pediatrics עולה כי יש קשר בין רמות חרדה גבוהות לאחר לידה ובין הפחתת שיעורי הנקה, בעיקר בקרב אימהות חדשות.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות למעלה מ-1,100 נשים במהלך שהותן בבית החולים ליולדות בתקופה של שלוש שנים, ומצאו כי 192 נשים (17.1%) סבלו מחרדה ו-62 נשים (5.5%) סבלו מדיכאון - על-פי בדיקות סקירה לחרדה ודיכאון.

באימהות חדשות תועד סיכוי גבוה יותר לתוצאות חיוביות בבדיקות לחרדה, זאת לעומת נשים ולדניות (20% לעומת 15%), וכך גם נשים לאחר ניתוח קיסרי (22% לעומת 15%). רק 42 נשים (3.7%) נמצאו חיוביות בבדיקות סקירה הן לחרדה והן לדיכאון בתחילת המחקר, כשהאבחנה הכפולה הייתה נפוצה יותר בקרב אימהות חדשות שעברו ניתוח קיסרי, לעומת נשים לאחר לידה נרתיקית.

לאחר כל סיכום הנתונים, מצאו החוקרים כי חרדה לוותה בעלייה משמעותית בניצול שירותי רפואה בבית החולים מצד האם (אך לא מצד היילוד) במהלך שבועיים מהלידה, ולוותה בקיצור משך ההנקה במהלך ששת החודשים הראשונים.

סובלת מחרדה? כדי לאבחן את עצמך לחצי כאן.

בואו לדבר על זה בפורום דכאון בהריון ואחרי לידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום