מי חשוף יותר לקרינה מייננת?

(0)
לדרג

חוקרים מצאו כי דיילים וטייסים, הנחשפים למאות סריקות ביטוחיות בשנה בשדה התעופה, חשופים הרבה יותר לקרינה מייננת המגיעה ממכונות השיקוף

מאת: ד"ר עמית עקירוב

החשיפה לקרינה מייננת במסגרת בדיקות בטיחות בשדות תעופה היא זניחה, אלא אם מדובר באנשים הטסים לעיתים קרובות או עובדים בתעשיית התעופה, כך הסבירו מומחים בדיון במהלך כנס מטעם ה-European Congress of Radiology.

לדברי החוקרים, לא כל מכונות השיקוף הביטחוני מבוססות על קרני רנטגן. עם זאת, מכונות המבוססות על טכנולוגיה הקרויה "פיזור לאחור" (Backscatter) מבוססות על אותה קרינה מייננת המשמשת ברפואה.

כידוע, בדיקות ביטחוניות בשדות תעופה נועדו לזהות חפצים חשודים מוסתרים מתחת לבגדים. במהלך סריקה יחידה הנוסע נחשף לקרינה במינון של 0.05-0.1 microsievert. על פי הסטנדרטים בארצות הברית, המינון המקסימלי המותר לכל סקירה הוא 0.25 microsievert. לשם השוואה, קרינה במהלך צילום חזה כוללת חשיפה גבוהה כמעט פי 100.

מצד שני, דיילים וטייסים בארצות הברית עוברים כ-240-380 סריקות בשנה. לכן הם עלולים להיחשף לקרינה מייננת בהיקף של כ-300 millisievert בכל שנה. אנשים הטסים בממוצע 200 פעמים בשנה נחשפים גם כן לכמות קרינה של 200 microsievert.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה מונעת - סגנון חיים רפואי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום