קולונוסקופיה מפחיתה סיכונים

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי בדיקת קולונוסקופיה מלווה בירידה של 70 אחוז בסיכון לממאירות, בקרב חולים הנמצאים בשלב מתקדם של סרטן המעי הגס והרקטום

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine, עולה כי בדיקת קולונוסקופיה מלווה בירידה של 70% בסיכון לממאירות, בקרב חולים בסיכון ממוצע הנמצאים בשלב מתקדם של סרטן המעי הגס והרקטום. כמו כן, עולה כי בדיקת סיגמואידוסקופיה מלווה בסיכון מופחת לגידולים במעי הגס השמאלי.

במסגרת המחקר ערכו החוקרים השוואה של היסטוריית בדיקות הסקר לסרטן מעי גס ורקטום של 471 משתתפים בגילאי 55-85 שנים, משנת 2006 עד 2008, שאובחנו עם ממאירות בשלב מאוחר של המעי הגס והרקטום, זאת אל מול היסטורית בדיקות הסקירה של 509 ביקורות תואמות ללא ממאירות.

כל המשתתפים נכללו באחת מארבע תוכניות טיפול למשך חמש שנים ומעלה. החוקרים לא כללו משתתפים עם היסטוריה משפחתית משמעותית של סרטן מעי גס ורקטום, כריתה מלאה של המעי הגס בעבר, או היסטוריה של מחלת מעי דלקתית.

מאחר ובדיקת קולונוסקופיה לא היתה נפוצה במהלך תקופת המחקר, הדיוק של הממצאים היה מוגבל לאור מספר המשתתפים הנמוך. 13 מהחולים בקבוצת המקרים (2.8%) ו-46 מהחולים בקבוצת הביקורת (9.0%) עברו בדיקות קולונוסקופיה, ו-92 חולים (19.5%) מהחולים ו-173 מהחולים (34.0%) עברו בדיקות סקירה באמצעות סיגמואידוסקופיה.

בדיקות קולונוסקופיה לוותה בירידה של כ-70% בסיכוי לסרטן מעי גס ורקטום בשלב מאוחר. בדיקת סיגמואידוסקופיה לוותה בירידה של כ-50% בסיכון זה. באשר לגידולים של המעי הגס הימני - בדיקת קולונוסקופיה לוותה בירידה של כ-65% בסיכון, ובדיקת סיגמואידוסקופיה לוותה בירידה לא-משמעותית של כ-20%. באשר למעי הגס השמאלי והרקטום, החוקרים לא זיהו ירידה בעל משמעת סטטיסטית לבדיקות קולונוסקופיה או סיגמואידוסקופיה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן המעי הגס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום