עלייה בחשיפות לרעלים לפני פסח

(0)
לדרג

מדי שנה, לקראת חג הפסח, יותר ילדים נחשפים לרעלים, כימיקלים ותרופות. אז מה צריך לעשות כדי שזה לא יקרה, ומה יש לעשות אם בכל זאת לא מצליחים למנוע את זה

מאת: מערכת zap doctors

מדי שנה לקראת חג הפסח נרשמת עלייה בהיפגעות מחומרי ניקוי וכימיקלים. מנתוני המרכז הארצי למידע בהרעלות ברמב"ם עולה כי בשבוע שלפני חג הפסח, מספר החשיפות לרעלים של ילדים עד גיל 6 שנים עמד על כ-45% מכלל החשיפות לרעלים.

הנתונים מראים כי גם בשנת 2012 בשבוע שלפני חג הפסח חלה עלייה דומה בחשיפות לרעלים בקרב כלל האוכלוסייה, ועלייה של 39% בקרב ילדים עד גיל 6, זאת בהשוואה לממוצע השנתי של החשיפות.

בנוסף, כ-50% מהחשיפות הללו יוחסו למעורבות של כימיקלים ו-39% יוחסו לתרופות. בילדים עד גיל 6 כימיקלים היו אחראים ל-50% מהחשיפות לרעלים, ותרופות ל- 41%. מדובר בעיקר בחומרי ניקוי והדברה ביתיים, אקונומיקה, דטרגנטים, גזים מגרים, בסיסים, מסירי אבנית, קוטלי חרקים, חומצות ותזקיקי נפט.

הוראות בטיחות

נוכח הממצאים, מפרסמים משרד הבריאות, ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים והמרכז הארצי למידע בהרעלות ברמב"ם כללי בטיחות לקראת החג ובכלל.

קודם כל, יש למקם חומרי ניקוי יש הרחק מטווח השגתם של ילדים - במקום גבוה או נעול. מיד בתום השימוש יש להקפיד להחזירם למקומם ולסגור את המיכל, זאת כדי למנוע בליעה או שאיפה של חומרים רעילים וכוויות.

בכלל, מומלץ לקנות חומרי ניקוי ותרופות באריזות קשות פתיחה לילדים. אין לערבב חומרי ניקוי, ובפרט לא חומצות ומלבינים - תערובות כאלו משחררות גזים רעילים ועלולות להיות מסוכנות ביותר במקרה של שאיפה.

כמו כן, יש להקפיד על השארת חומרי הניקוי והתרופות באריזתם המקורית תוך סגירת המיכל. אין לאחסן חומרי ניקוי בבקבוקי שתייה, גם אם מצוין על בקבוקי השתייה "חומר רעיל" - פעוטות אינם יודעים לקרוא. בנוסף, אין לאחסן חומרי ניקוי בסמוך למוצרי מזון ולא בכוסות שתייה. יש לקרוא הוראות השימוש במוצר לפני השימוש בו, ולהקפיד בביצוע ההוראות.

בכל מקרה של חשיפה או חשד לחשיפה לחומר רעיל, ניתן לפנות לסיוע רפואי או למרכז הארצי למידע בהרעלות, רמב"ם, בטלפון 04-8541900.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום