מוט פלדה לתיקון בית החזה

(0)
לדרג

בית החולים רמב"ם אימץ את שיטת הכנסת מוט הפלדה לתיקון מום אסתטי בבית החזה. "השיטה הקודמת לוותה בסיבוכים ועד כה לא היה לנו מענה". צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בית החולים רמב"ם חנך לאחרונה שיטת טיפול חדשה לתיקון מום אסתטי בבית החזה, המצריכה הכנסת מוט פלדה לתקופה של שלוש שנים. הטיפול הוא למעשה ניתוח בשיטה זעיר-פולשנית (הידועה בעגה המקצועית כשיטת Nuss), הכולל החדרת מוט עשוי פלדת אל-חלד שתפקידו לתקן את הפגם ולקבע את התיקון.

השיטה נוסתה בעבר בארץ, אבל לא בהיקף רחב ולא במחוז צפון. ולאחרונה הגיעו לרמב"ם שני נערים בני 17 ו-15, שלבית החזה שלהם הוכנס תומך מתכתי שעוצב במיוחד עבורם. זה נעשה דרך שני חתכים קטנים בצדי החזה, אל מתחת לאזור השקוע. ההליך נעשה בעזרת מצלמה אשר סייעה לפקח על כל מהלך הניתוח-פרוצדורה שארך כשעתיים.

ד"ר דן לוי פבר, מנתח בכיר במחלקה ומי שהוביל את הניתוחים, אמר: "השיטה הקודמת לוותה בסיבוכים רבים, ועד כה לא היה לנו מענה. אנו מרוצים מתוצאות הניתוחים, אולם מה שחשוב היא שביעות הרצון של שני הנערים שיכולים ליהנות כעת מגופם ללא כל בעיה". ארבעה ימים לאחר הניתוח, שוחררו הנערים לביתם כשהם חשים בטוב.

אחד מכל 1,000 ילודים נולד עם מום של דופן החזה, הנקרא "חזה סנדלרים" (Pectus Excavatum). המום המולד בא לידי ביטוי בעיוות של בית החזה בצורה של שקע מרכזי, שמופיע לעיתים בשילוב שקיעה של הצלעות.

בית החזה מורכב מ- 12 צלעות. 7 הצלעות הראשונות מכל צד מחוברות בחלקן הקדמי אל עצם החזה (סטרנום). הצלעות בנויות מעצם ומסחוס, כשבמקרה של מום מסוג "חזה סנדלרים", הסחוס צומח באופן לא תקין ויוצר עיוות של בית החזה.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום