אקופונקטורה יעילה נגד נזלת

(0)
לדרג

מחקר חדש מראה כי טיפול באקופונקטורה (דיקור במחטים) עשוי להביא להקלה בתסמיני נזלת אלרגית עונתית, אם כי הממצאים עדיין אינם מבוססים קלינית

מאת: ד"ר עמית עקירוב

במאמר שפורסם במהדורת פברואר של כתב העת Annals of Internal Medicine התפרסמו תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אקופונקטורה (דיקור במחטים) עשויה להביא להקלה בתסמיני נזלת אלרגית עונתית, אם כי המשמעות הקלינית של הממצאים עדיין אינה-ברורה.

במחקר נכללו כ-400 משתתפים שחולקו באופן אקראי לטיפול אקופונקטורה אמיתית, עם טיפול תרופתי לפי הצורך ב-Cetirizine (212 חולים), טיפול אקופונקטורה דמה עם טיפול תרופתי לפי הצורך (102 חולים) או טיפול תרופתי לפי הצורך בלבד (108 חולים).

בשתי הקבוצות הראשונות נערכו 12 טיפולי אקופונקטורה (טיפולים אמיתיים או מדומים) במהלך שמונה שבועות, עם הערכה של החולים לאחר 7-8 שבועת טיפול, והערכה חוזרת לאחר 15-16 שבועות.

החל מהשבוע השמיני למחקר, חולים בקבוצת הטיפול התרופתי בלבד עברו לקבוצת טיפולי אקופונקטורה אמיתיים, עם סך כולל של 12 טיפולי אקופונקטורה - זאת במטרה להבטיח כי כל המשתתפים בכל הקבוצות ייחשפו לצורה מסוימת של אקופונקטורה.

מהתוצאות עולה כי לאחר 7-8 שבועות תועד שיפור באיכות החיים של החולים שקיבלו טיפולי אקופונקטורה, כפי שנקבע לפי שאלון RQLQ (Rhinitis Quality of Life Questionnaire). יתרה מזאת, חל שיפור בדרישה לטיפול תרופתי להקלה על התסמינים.

עם זאת, החוקרים מדגישים כי מאחר והנתונים לא עלו על הסף שהם הגדירו בתחילת המחקר לקביעת יתרון לטיפול, אין אפשרות לקבוע את המשמעות הקלינית של הממצאים.

סובלים מנזלת אלרגית? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום