המחשב כותב מרשמים ברור יותר

(0)
לדרג

מחקר חדש מראה כי שימוש בתוכנה ממוחשבת למתן מרשמים הפחיתה את היקף הטעויות ב-48 אחוז. בנוסף, כל חולה בבית חולים חשוף לטעות רפואית אחת ביום

מאת: מערכת zap doctors

מערכת ממוחשבת מפחיתה את הסיכון לטעויות במרשם. מסקירה חדשה שפורסמה במהדורת פברואר של כתב העת Journal of the American Medical Informatics Association, המתבססת על נתונים מ-2008, עולה כי שימוש בתוכנת המרשמים CPOE הוריד את היקף הטעויות ב-48 אחוז, סך הכל 17.4 מיליון טעויות פחות.

לפי הערכות ה-institute of Medicine, משנת 2007 החולה הממוצע בבית-החולים חשוף לטעות רפואית אחת בכל יום. במסגרת המחקר הם ביקשו לקבוע אם ניתן למנוע את היקף הטעויות בכל הנוגע למתן מרשמים.

בכתיבה ידנית ניתן לקרוא באופן שגוי את שם התרופה, אבל המערכת הממוחשבת מאפשרת לרופאים לבחור את התרופה והמינון מתפריט נגלל באמצעים אוטומטיים המסמלים אינטראקציות בין-תרופתיות בעלות פוטנציאל לנזק.

באמצעות נתונים מ-American Society of Health System Pharmacists משנת 2006 ו-American Hospital Association Annual Survey לשנת 2007, החוקרים העריכו כי בבתי חולים תועדו כ-1.76 מיליארד הזמנות לטיפול תרופתי בשנת 2008. הם מצאו כי כ-26.1% מההזמנות הללו בטיפול אקוטי בבתי חולים ניתנו באמצעות המערכת הממוחשבת.

במידה ובתי-חולים נוספים יאמצו את הטכנולוגיה הממוחשבת, מספר הטעויות הרפואיות הניתנות למניעה צפוי להיות דרמטי יותר.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום