לחץ דם בהריון: מבשר מחלות

(0)
לדרג

עלייה של כ-10% בלחץ הדם בהריון נמצאה קשורה למחלות לב וכלי דם, מחלת כליות וסוכרת במהלך העשורים הבאים בחיים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עלייה בלחץ הדם במהלך ההריון מנבאת הופעת מחלות לב וכלי דם, מחלת כליות כרונית וסוכרת במהלך העשורים הבאים. כך עולה מתוצאות מחקר שפורסם בחודש פברואר בכתב העת Circulation.

מנתוני המחקר עולה כי עלייה של לחץ הדם בכ-10% בהריון לוותה בעלייה של פי שלושה בסיכון לאוטם לבבי קטלני בעתיד, לעלייה של כמעט פי שניים בסיכון למחלת כליות כרונית ולעלייה של 45%-60% בסיכון למחלת לב איסכמית, לאירוע מוחי ולסוכרת, בהשוואה לנשים שנותרו עם לחצי דם תקינים במהלך ההריון.

החוקרים השתמשו בנתונים שנאספו על לחץ הדם של יותר מ-10,000 נשים הרות בשנת 1966, הנתונים הראו כי שכיחות אי-ספיקת לב הייתה הרבה יותר גבוהה במהלך המעקב אחר נשים עם יתר לחץ דם סיסטולי מבודד במהלך ההריון, יתר לחץ דם שהופיע לראשונה בהריון, יתר לחץ דם כרוני, או רעלת הריון וקדם-רעלת הריון. יתר לחץ דם סיסטולי מבודד ויתר לחץ דם כרוני ניבאו גם הופעת סוכרת.

גם בסקירה של נשים ללא גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם (כלומר לא מעשנות, ללא בעיית השמנה ולא בגיל מתקדם), חלק גדול מהסיכון נותר גבוה יותר משמעותית באלה עם מצבי יתר לחץ דם שונים. ממצא זה מרמז על כך שליתר לחץ דם במהלך ההריון השפעה בלתי-תלויה על הסיכון בטווח הארוך.

מרגישה טוב? כדי לאבחן את עצמך לחצי כאן.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות לב והריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום