רפואת שיניים אסתטית: חיוך בריא ויפה

(0)
לדרג

לפני שאתם מבצעים טיפול שיניים המשפיע על קו החיוך שלכם, כגון יישור שיניים או שתלים דנטלים, מומלץ להתייעץ תחילה עם רופא העוסק ברפואת שיניים אסתטית

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות, עם ההתפתחות והפופולאריות הגואה של תחום רפואת השיניים האסתטית, הלכו והיטשטשו ההבדלים בין טיפולי שיניים רגילים לטיפולי שיניים אסתטיים. רוב הטיפולים הסטנדרטיים עברו אי אלה שינויים שלוקחים בחשבון את המראה האסתטי הסופי של הפה. כל טיפול שיניים הוא טיפול אסתטי", אומר רופא השיניים ד"ר אבי גוסיס. ההתייחסות לרפואת שיניים אסתטית כאל תחום נפרד מרפואת שיניים, היא הבחנה מאולצת ושגויה. אפילו כשרופא מבצע השתלה, עקירה או סתימה, הוא צריך להביא בחשבון גם שיקולים אסתטיים, על מנת שבסופו של תהליך קו החיוך של המטופל לא יפגע".

להתחיל מהסוף

הטיפולים האסתטיים המסורתיים הם: ציפויי חרסינה, כתרים ללא מתכת, הבהרת שיניים, שחזורי שיניים למיניהם, יישור שיניים, ואף השתלות דנטליות, במיוחד אלה המתבצעות בקו החיוך ואשר נחשבות לכירורגיה אסתטית. "כאשר יש צורך לבצע טיפול שיניים שמשפיע על מראה השיניים הכללי, חשוב מאוד לפנות טרם הטיפול הכירורגי לרופא שיניים העוסק ברפואת שיניים אסתטית, אומר ד"ר גוסיס. "רבים מהמטופלים הזקוקים לשתלים דנטליים בקדמת הפה מאמינים כי עליהם לפנות תחילה לכירורג וזו טעות".

לדברי ד"ר גוסיס, התהליך צריך להיות הפוך: "תחילה רצוי להתייעץ עם רופא העוסק ברפואת שיניים אסתטית", הוא אומר. "הרופא יבחן ויתכנן מראש איזה פתרון הינו אידיאלי לבעיות השיניים של המטופל, בהתחשב בקשת של גורמים, כולל הפן האסתטי. במידה ואכן יוחלט על ביצוע שתלים דנטליים הרופא יסייע לכירורג המטפל בתכנון הטיפול, בקבלת ההחלטות - האם בכלל נכון לבצע השתלת שיניים במקרה הנדון, כמה שתלים צריך להשתיל והיכן צריך למקם אותם? יש לזכור כי בסופו של התהליך, המטופל צריך להיות מרוצה מהתוצאה, ולחייך בפה מלא. תוצאה טובה בעיני רוב המטופלים היא חיוך יפה. ולכן, הדאגה לחיוך יפה צריכה להתחיל עוד משלב התכנון. בשלב זה הרופא המטפל יבחר טיפול אידיאלי שיבטיח שקו החניכיים והשיניים עצמן יקבלו מראה הרמוני המשתלב עם קו החיוך".

רפואת שיניים אסתטית
רפואת שיניים אסתטית

לצמצם פגיעה

ציפיית המטופלים לצאת בסוף הדרך עם חיוך מושלם מציבה בפני הרופאים לא פעם דילמות הנוגעות לצורך שמתעורר לפגוע בשיניים בריאות. לא כל הרופאים מחזיקים באותן עמדות. חלקם חושבים שה"הקרבה" שווה את התוצאה, חלקם לא יעזו לפגוע בשן תקינה. לדברי ד"ר גוסיס, הוא בודק כל מקרה ומחליט בהתאם לנתונים שלפניו כיצד לנהוג. אין לי כלל שתקף לגבי כל המטופלים אלא אני בוחן כל מקרה לגופו", הוא אומר. "אני משתדל לא לפגוע בשיניים בריאות ויפות, גם כאלה שהמיקום שלהן יוצר קו חיוך עקום. במקרים אלה אני מציע למטופל לפנות לטיפול אורתודנטי, גם אם מדובר בהליך ממושך. לעומת זאת, אם השן עצמה לא נראית טוב - הכתמה שלא ניתנת להסרה, פגיעה או שבר וכ"ו אני פחות אהסס לטפל בה".

לסיכום, טיפולי שיניים אסתטיים צוברים תאוצה, והופכים להיות מבוקשים בשנים האחרונות. גם הגדרתם של אלה מתרחבת, וכיום כל טיפול שיניים הינו טיפול אסתטי. כשטיפול השיניים משפיע על מראה החיוך, חשוב להתייעץ עם רופא העוסק ברפואת שיניים אסתטית, כדי להבטיח מראש תוצאות אסתטיות טובות.

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי שיניים אסתטיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום