ירידה בגיל מטופלי הפרעות אכילה

(0)
לדרג

המרפאה להפרעות אכילה ברמב"ם מדווחת כי הגיל הממוצע של המטופלים בהפרעות אכילה ירד, וכיום יש יותר פניות של בני 11-12. עם זאת, מספר הפניות הכללי לא נמצא בעלייה

מאת: מערכת zap doctors

המרפאה להפרעות אכילה ברמב"ם מדווחת כי מנתונים שנאספו בארבע השנים האחרונות, גיל המטופלים יורד, והפרעות אכילה חדשות הולכות ומתשפטות. סך הכל, מדי שנה מאובחנים כ-1,500 ילדים ובני נוער כלוקים בהפרעת אכילה כלשהי. ואם בעבר ממוצע הגילאים עמד על 14-15, כיום ישנן יותר ויותר פניות לטיפול בילדים בני 11-12.

סך הכל, מהנתונים עולה כי לא חל שינוי משמעותי במספר הפונים לטיפול במרפאה, ולא השתנתה כמות הפונים למרפאה מבין אלו הסובלים מאנורקסיה-נרבוזה ובולימיה-נרבוזה, והיא עומדת על כ-60 אחוז מכלל הפניות.

מגמת עליה משמעותית נרשמה בתחום מצבים תת-קליניים של הפרעות אכילה, או מה שמכונה הפרעות אכילה לא ספציפיות. בתחום זה נרשמה עליה מ-17% מכלל הפניות. מדובר בגידול של פי 2.6 במספר הפונים למרפאה כתוצאה מהבעיה. בנוסף, נרשמה עלייה בפניות מטופלים מהמגזר הערבי (כ-7% מכלל הפניות) ועלייה קלה בפניות של גברים סך הכל 10 אחוז מכלל הפניות.

על רקע הנתונים הללו, המרפאה להפרעות אכילה בחטיבה הפסיכיאטרית ברמב"ם פתחה לאחרונה מרפאת נוער לטיפול בהפרעות אכילה של קטינים. ובמסגרת הפעילות, גם מתקיימת אחת לשבוע קבוצת הדרכה להורים, וכן מודל המאפשר להורים ללמוד כיצד לסייע לבנותיהן גם במקרים של אי שיתוף פעולה מצדן.

לדברי מירי גבעון, המנהלת הקלינית של המרפאה לטיפול ומחקר בהפרעות אכילה ופרופ' יעל לצר, מנהל המרפאה, מרצה וחוקרת מהפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה, הפרעות אכילה הן הפרעה נפשית שכיחה הנמצאת בעליה מתמדת בחברה המערבית.

"מדובר במחלה קשה שתוקפת בעיקר מתבגרות ונשים צעירות, ועלולה לעצור את ההתפתחות שלהן ואף להידרדר לסכנת חיים ולמוות", אומרת פרופ' לצר. "המחלה קשורה לשיעור גבוה של תחלואה, כאשר 20% ממקרי הפרעות האכילה מסתיימים במוות - נתון הגבוה יותר מכל מחלה פסיכיאטרית אחרת. לעומת זאת, נתוני ההחלמה ללא טיפול הינם נמוכים ביותר. לכן יש משמעות ניכרת לפניה מוקדמת לטיפול, מיד עם פרוץ המחלה".

סובלים מהפרעת אכילה? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות אכילה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום