אירופה: סרטן הריאות הוא הכי קטלני

(0)
לדרג

מחקר חדש, המתבסס על נתוני ארגון הבריאות העולמי והאיחוד האירופי, מראה כי סרטן הריאות תפס את מקומו של סרטן השד והפך לסרטן הקטלני ביותר בקרב נשים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

סרטן הריאות צפוי להיות הסרטן הקטלני ביותר בקרב נשים אירופאיות, על חשבונו של סרטן השד, כך עולה מהערכות עדכניות בתחום שפורסמו במהדורת פברואר של כתב העת Annals of Oncology.

לדברי החוקרים, בחלק מהמדינות כמו למשל בריטניה ופולין, סרטן הריאות כבר עקף את סרטן השד בכל הנוגע לשיעורי תמותה.

התחזיות לשנת 2013 חושבו על-סמך נתוני ארגון הבריאות העולמי והנתונים העדכניים לשנים 2009-2010 מהאיחוד האירופאי. החוקרים ניתחו את הנתונים מ-27 המדינות החברות באיחוד האירופאי, ולאחר מכן בחנו את הנתונים לעומק בשש מדינות: צרפת, גרמניה, איטליה, פולין, ספרד ובריטניה.

בסך הכל, חשוב לציין כי שיעורי התמותה עקב מחלות ממאירות באופן כללי ירדו. מ-2009 ועד 2013 שיעורי התמותה עקב מחלות ממאירות ירדו בקרב נשים ב-6 אחוז ובקרב גברים ב-4 אחוז, וזה ממשיך מגמה כללית של ירידה שהחלה עוד משנות ה-80 של המאה הקודמת.

בכל הנוגע לסרטן השד, הנתונים מראים כי שיעורי התמותה בנשים יורדים בעקביות ב-7 אחוז כל שנה מאז 2009. שינויים אלו משקפים התקדמות חשובה בתחום הטיפול והאבחנות המוקדמות.

עם זאת, באותה עת, חלה עלייה בשיעורי התמותה עקב סרטן ריאות בנשים בכל המדינות שנכללו בסקירה. משנת 2009 שיעורי תמותה עקב סרטן ריאות עלו ב-7% בנשים, אך ירדו ב-6% בגברים.

בבריטניה תועד השיעור הגבוה ביותר של מקרי תמותה עקב סרטן ריאות בנשים. העלייה כנראה משקפת שכיחות מוגברת של נשים צעירות שהתחילו לעשן בסוף שנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת. עם זאת, כיום, שיעור הנשים הצעירות המעשנות הוא נמוך יותר, ולכן שיעורי התמותה עקב סרטן ריאות עשויים להתייצב לאחר שנת 2020.

מרגישה טוב? כדי לאבחן את עצמך לחצי כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום