נוגדי חמצון: האם הם עוזרים?

(0)
לדרג

בניגוד לממצאים קודמים, מחקר חדש מעלה כי אין קשר בין צריכה תזונתית הכוללת נוגדי חמצון לבין הסיכון להתפתחות דמנציה ואירועים מוחיים

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Neurology, עולה כי אין קשר בין הצריכה התזונתית הכוללת של נוגדי-חמצון ובין הסיכון להתפתחות דמנציה או אירועים מוחיים. זאת בניגוד לאי אילו מחקרים קודמים שמצאו כי נוגדי-חמצון ספציפיים עשויים לסייע בהפחתת הסיכון לאירועים מוחיים או דמנציה.

המחקר הנוכחי התבסס על נתוני מחקר Rotterdam Study והתמקד במבוגרים בהולנד במטרה להעריך את סך הצריכה התזונתית של נוגדי-חמצון בדיאטה של מטופלים, ואם קיים קשר כלשהו עם הסיכון לאירועים מוחיים או דמנציה. נבחנו בו שאלוני תזונה מ-5,395 משתתפים ללא דמנציה, שבתחילת המחקר היו בגילאי 55 שנים ומעלה, עם פירוט הצריכה התזונתית של 170 מוצרי מזון ספציפיים במהלך השנה האחרונה.

למרות ששאלוני תזונה נערכו רק פעם אחת, החוקרים סברו כי די בכך, מאחר ומרבית המשיבים היו תחת דיאטה הולנדית טיפוסית. המשתתפים היו במעקב כל 3-4 שנים במהלך תקופה של 14 שנים, עם בדיקות סקר תקופתיות לדמנציה. הם גם היו במעקב רציף אחר היארעות דמנציה או אירועים מוחיים.

במהלך מעקב בן כ-14 שנים זוהו כ-600 מקרים של דמנציה ואירועים מוחיים. מניתוח הנתונים עלה כי אין קשר בין נוגדי-חמצון בתזונה ובין הסיכון לדמנציה או הסיכון לאירועים מוחיים. בתת-קבוצה של משתתפים שעברו בדיקות MRI, החוקרים לא מצאו קשר בין מדד נוגדי-חמצון ובין נפח רקמת המוח.

החוקרים מדווחים כי במחקר הנוכחי, הגורמים העיקריים שתרמו לצריכת נוגדי-חמצון היו תה וקפה. לכן ממצאי המחקר מעידים כי החשיבות אינה לסך צריכת נוגדי-חמצון, אלא לנוגדי החמצון הספציפיים בתזונה.

סובל מדמנציה? כדי לאבחן את עצמך לחץ כאן

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה ושבץ מוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום