השתלת שיער: הטכנולוגיה מתפתחת

(0)
לדרג

בעבר היתה מלווה השתלת שיער בצלקת, כאבים ובתהליך החלמה קשה וממושך. שיטות ההשתלה החדשניות פתרו את הבעיות האלה, מפני שאינן כרוכות בחיתוך

מאת: מערכת zap doctors

ישנה טעות נפוצה לפיה תופעת ההתקרחות נפוצה הרבה יותר אצל גברים. אמנם, גברים נוטים להתקרח יותר מנשים, אך לא הרבה יותר. נשים מתקרחות בגיל מאוחר יותר מגברים, בקצב אחר ואפיוני ההתקרחות שלהן שונים. רופאת המשפחה, ד"ר שרון דוברובסקי, מחברת לייזר קומפוני, מסבירה: "הסיבה השכיחה ביותר להתקרחות היא שילוב של גורמים גנטיים והורמונליים שמשפיעים על גברים ונשים כאחד. אצל הגברים מתחיל התהליך לאחר ההתבגרות המינית סביב העשור השני, ומגיע לשיאו לרוב סביב העשור הרביעי.

דגם ההתקרחות הגברי מאופיין, בשלב ראשון, בהעמקת המפרצים בצדי הראש, ובהמשך מושפע אזור הכיפה שמתקדם לאזור הראש האחורי ופוסח על צדי הראש. בנשים התהליך מושפע מנוכחות אסטרוגן בגיל הפריון, ולכן נשים יתחילו לרוב את התהליך מאוחר יותר והוא יגיע לשיא סביב העשור השישי. דגם ההתקרחות גם כן שונה בנשים, והוא כולל התדלדלות והתדקקות השיער באזור נרחב במרכז הקרקפת".

בנוסף לגורם הגנטי ולגורם ההורמונלי, להתקרחות יש גורמים רבים: תסרוקות שונות: שיער אסוף זמן רב, צבע, שימוש בחומרים כימיים, הלבנות, הבהרות, פן וכדומה; מחלות; טיפולי כימותרפיה לחולי סרטן; חסרים תזונתיים; וזיהומים.

טיפול בקרחת

רבים חושבים שטרם נמצא שיקוי הפלא שיצמיח שיער על ראש קירח ויהפוך את ראשיהם של הקירחים והקרחות למלאי שיער שופע. הם טועים, אין שיקוי פלא. עם זאת, ישנן בהחלט דרכים לעיכוב ההתקרחות ואף למניעתה, וכן טיפולים שישוו ולמקריחים ולמקריחות מראה שיער מלא למרות תהליך ההתקרחות.

ד"ר דוברובסקי מפרטת: "הטיפולים הרפואיים להתקרחות שנובעת מסיבות גנטיות והורמונליות כוללים טיפול בכדור 'פנסטריד' במינון של מיליגרם ליום. הכדור מונע התקשרות של נגזרת הורמונלית של טסטוסטרון לעור ומונע את הנזק שההורמון גורם לזקיקי השיער; טיפול על ידי מריחת ספריי מינוקסידיל 2% לנשים ו 5% לגברים שמשמר את זקיקי השער בשלב יציב ומונע נשירה. וכן טיפולים אסתטיים בשיטות שונות של השתלת שיער".

טיפולים חדשניים

לחלק מהמקריחים והמקריחות הטיפול השמרני אינו מסייע, והם פונים לטיפול של השתלת שיער. בעוד שבעבר טיפול זה נחשב פולשני ולכן לא מיהרו לאמצו, כיום המצב שונה והחידושים בתחום הופכים אותו נפוץ יותר, שמיש יותר ומבוקש.

"השיטה הוותיקה ביותר להשתלת שיער היא שיטת הסטריפ", אומרת ד"ר דוברובסקי. "בשיטה זו נלקחת רצועת עור מאזור תורם לרוב באזור האחורי של הראש. הרצועה נחתכת וחלקיה מושתלים באזור הקירח. היתרון בשיטה זו היא היכולת להעביר כמות גדולה של זקיקי שער ממקום למקום. החיסרון בשיטה הוא בחתך הכירורגי הכרוך בתהליך, אשר מעלה את הסיכון לזיהום, מקשה על תהליך ההחלמה וגורם לכאב. התהליך גם יוצר צלקת רחבה שלרוב נראית לעין לאחר ההחלמה. חיסרון נוסף הוא שבתהליך הפרדת השערות בשיטת הסטריפ חלק מהזקיקים נפגעים ולפיכך לא יצמחו.

השיטות החדישות יותר להשתלת שער הם שיטת ה-FUE ושיטת הטיפול החדישה ביותר היא Natural Hair Implant (NHI) השתלת שיער טבעי. שיטות אלו להשתלת שער הן מיקרו כירורגיות ואינן דורשות שימוש בסכין כירורגית. ליישום השיטה הכוללת השתלת שיער טבעי, משתמש הרופא בצינוריות חלולות בהיקף של פחות ממילימטר. הצינורית הקטנה מאפשרת בידוד זקיקי השער ושליפתם בשלמות.

הזקיקים מועברים למקומם החדש ללא חיתוך, אלא בהזרקה. בשיטה זו לא יוצרים חתך וכך נמנעים הסיכון לזיהום, הכאבים העזים וכמובן החשש מהצטלקות. שיטת ה-FUE דומה בעיקרה לשיטת ההשתלה של שיער טבעי, אלא ששם מדובר בשימוש בצינוריות גדולות יותר והחדרת השיער נעשית לתוך חיתוכים זעירים (micro incision). לשיטת ההשתלה של שיער טבעי (NHI) ישנם אחוזי הצלחה גבוהים ביותר והמטופלים מרוצים מתוצאות טבעיות בעלות מראה אסתטי".

בואו לדבר על זה בפורום השתלות שיער והתקרחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום