עודפי עור: ניתוח לעיצוב הגוף

(0)
לדרג

עשיתם דיאטה רצינית, אבל כשהגעתם למשקל היעד גיליתם שאתם רזים, אבל לא חטובים עודפי עור פוגעים בהופעתכם. ניתוח לעיצוב הגוף לאחר הרזיה יפתור את הבעיה

מאת: מערכת zap doctors

אנשים רבים סובלים מהשמנת יתר ומתקשים לשמור על משקל גוף תקין, ואצל כולם הפנטזיה היא להצליח סופסוף בדיאטה ולרדת באופן משמעותי במשקל. כשהחלום הזה מתגשם, הם מגלים לא פעם שהדיאטה הביאה איתה בעיה אחרת עודפי עור הפוגעים באופן משמעותי במראהו של הגוף וכתוצאה מכך גם בדימוי העצמי שלהם.

"לאחר ירידה במשקל נותרים עודפי עור, לעיתים קיצוניים, באזורי גוף טיפוסיים כמו הפנים, הזרועות, החזה, הבטן והירכיים", אומר ד"ר רם סילפן, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית. "מעבר לפגיעה האסתטית, עודפי עור אלה עלולים לגרום לבעיות נוספות כמו צניחה של החזה וצניחה של העכוז".

אנשים הסובלים מבעיית העור העודף נמנעים מחשיפת גופם, מתקשים לבצע פעילות ספורטיבית וגם נראים שמנים יותר כשהם לבושים. בנוסף, הם סובלים לעתים באזורים המדולדלים מדלקות מקומיות שנובעות מחיכוך ושקשה מאוד להיפטר מהן.

מדוע זה קורה, למה נוצרים עודפי עור?

ד"ר סילפן: "התהליך מתרחש כתוצאה ממתיחת יתר של העור, או כתוצאה מפגיעה בשכבת העור העמוקה, הדרמיס. הדרמיס מכילה שני חלבונים: אלסטין - חלבון העוזר להתכווצות העור, וקולגן - חלבון המסייע לחוזקו של העור. כאשר העור נמתח במידה ניכרת, בשל עלייה קיצונית במשקל, הריון וכדומה, חלבונים אלה נוטים להיקרע ולהישבר ולכן העור מאבד הן מחוזקו והן מיכולתו להתכווץ. העור מתכסה בסימני מתיחה והופך רפוי ונפול. ישנם גורמים נוספים העלולים לפגוע בחלבונים אלה, ביניהם, תרופות מסוימות, חומרים כימיים, מחלת הסוכרת ומחלות הקשורות לשינויים הורמונליים".

בעודפי העור הרבים יש רק דרך אחת לטפל, והיא ניתוח להסרת עודפי העור. "עור שנמתח מעבר למידה מסוימת לא יוכל לחזור למצבו הקודם ואף לא ניתן למצקו", מסביר ד"ר סילפן. "את העור העודף יש לכרות, ואת העור הנותר יש למתוח ולהדק, וזאת ניתן לעשות רק באמצעות ניתוח מתיחת עור, הידוע גם בשמות ניתוח לעיצוב הגוף לאחר ירידה במשקל או ניתוח לכריתת עודפי עור".

ניתוח מתיחת עור נעשה במידת הצורך בהתאם לאזורים בהם מתרכז עור עודף, מקומט ונפול. כל אזור גוף שנפגע יכול לעבור מתיחת עור באמצעות ניתוח, וכיום מוצעים ניתוחים שונים לעיצוב הגוף לאחר ירידה במשקל, ביניהם מתיחת פנים, הרמת זרועות, הרמת חזה, מתיחת בטן, הרמת ירכיים ועוד.

ד"ר סילפן: "הניתוח נותן פתרון מקומי לאיבר הנפגע. משך הניתוח ומורכבותו תלויים במצב העור - עודפי עור רבים מאוד יחייבו טיפול בניתוח גדול ומשמעותי יותר, ועודפי עור מעטים יחייבו ניתוח קצר ופשוט יחסית. לרוב ינותח עור של איבר אחד בניתוח אחד, ולמטופל שזקוק לניתוח בכל האיברים יוצע לפצל את הניתוח ולבצע סדרת ניתוחים, שבמהלכם יעבור בכל פעם ניתוח של איבר אחד או יותר".

התוצאה - עור חלק ומתוח

במהלך הניתוח נכרתים עודפי העור, השרירים והדופן של האיברים מחוזקים והעור שנותר נמתח, מוצמד ומהודק. בסיום הניתוח נותרות צלקות בקפלי העור ובמקומות שאינם בולטים לעין. הניתוחים מסייעים לקבל עור מתוח וחלק, כשבדרך כלל יוסרו גם רוב סימני המתיחה, והמראה שיתקבל יהיה הדוק ומורם. לא מדובר בניתוח פשוט, בוודאי לא כשיש צורך בסדרת ניתוחים כוללת, אולם כי נראה כי במקרים מסוימים הוא מחויב המציאות.

לדברי ד"ר סילפן, מומלץ למי ששוקל לעבור את הניתוח לקבל ייעוץ פרטני ונרחב אודות האופציות הניתוחיות, ולקחת בחשבון כי על מנת לשמור על תוצאות הניתוח יידרש שיתוף פעולה מצדו. "אחד התנאים החשובים להצלחת הניתוחים ולשמירת התוצאות לאורך זמן הוא היציבות המשקלית", הוא מסביר. "על המנותחים להימנע מעלייה במשקל ומשינויים תכופים במשקל. עליהם לשמור על משקל קבוע, לקיים פעילות ספורטיבית ולהקפיד על תזונה נכונה".

בואו לדבר על זה בפורום הסרת עודפי עור לאחר ירידה במשקל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום