סובל מדיכאון? היזהר גם מהרפס

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי אצל אנשים הסובלים מדיכאון רמת החסינות נמוכה יותר, ולכן עלולה להגדיל את הסיכון ללקות בהרפס זוסטר, ולהפחית את האפקטיביות של החיסון נגדו

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical Infectious Diseases, עולה כי בחולים מבוגרים עם דיכאון מאז'ורי שאינו-מטופל, רמת החסינות התאית נמוכה יותר, ולכן עלולה להשפיע על תגובתם לחיסון נגד הרפס זוסטר.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקר Shingles Prevention Study, שנועד להעריך את הקשר בין דיכאון מאז'ורי ובין התגובה החיסונית לחיסון חי-מוחלש כנגד VZV (Varicella Zoster Virus), המעודד את פעילות מערכת החיסון התאית כנגד הנגיף ומפחית את ההיארעות והחומרה של זיהומי הרפס זוסטר.

המחקר עצמו כלל 40 משתתפים עם הפרעת דיכאון מאז'ורית שסווגו בהתאם לנטילת טיפול בנוגדי-דיכאון, ו-52 ביקורות תואמות בגיל ומין, ללא היסטוריה של דיכאון או הפרעה פסיכיאטרית אחרת.

מהתוצאות עולה כי במשתתפים שסבלו מדיכאון ולא קיבלו טיפול, רמת החסינות התאית כנגד VZV הייתה נמוכה יותר לאחר מתן חיסון כנגד הרפס זוסטר, בהשוואה לאלו ללא-דיכאון, ובהשוואה לאלו שסבלו מדיכאון ונטלו נוגדי-דיכאון (גם בהעדר השפעה של הטיפול התרופתי על חומרת תסמיני הדיכאון). תוצאות דומות נרשמו כאשר לקחו בחשבון את השינויים באופי הדיכאון ונטילת נוגדי-דיכאון, כמו גם שינויים בתסמיני דיכאון, ובתקופה שלאחר קבלת החיסון.

לסיכום, עולה כי בחולים הסובלים מדיכאון התגובה החיסונית לחיסון כנגד הרפס זוסטר היא מופחתת, והטיפול בנוגדי-דיכאון מלווה בנרמול תגובות אלו. מאחר שקיימת קורלציה בין רמת חסינות תאית גבוהה יותר כנגד הנגיף ובין הפחתת הסיכון והחומרה של הרפס זוסט - דיכאון לא-מטופל עלול להגדיל את הסיכון ואת החומרה של הרפס זוסטר, ולהפחית את היעילות של החיסון כנגד הנגיף.

סובל מדיכאון או הרפס? כדי לאבחן את עצמך לחץ כאן.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון, אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום