סרטן ערמונית: והעיקר לא לפחד כלל

(0)
לדרג

"חיים עם סרטן הערמונית" היא עמותה שהקימו בהתנדבות חולים אשר נועדה להפיץ מידע מרגיע, להוכיח כי ניתן לתפקד בהצלחה בצל המחלה ולשמש בית מכיל ותומך לחולים

מאת: מערכת zap doctors

כשגיליתי שאני חולה בסרטן הערמונית, הרגשתי בעיקר אובד עצות. היו לי המון שאלות, אך התקשיתי למצוא את התשובות", מספר חנוך מליס, אחד ממקימי עמותת "חיים עם סרטן הערמונית" ומנהל הכספים שלה. "אמא שלי כינתה את מצבי 'המחלה'. חברים קרובים התרחקו ממני כי חששו להידבק. מכל עבר זכיתי למבטי חמלה ורחמים והרגשתי שמותי קרב.

הטעות שלי הייתה גדולה: אני כבר שבע שנים אחרי החלמה מלאה מהמחלה ועודני אדם בריא, נמרץ, פעיל וחי לגמרי. לימים הבטחתי לעצמי שאדאג כי חולים חדשים לא יפחדו ולא ירגישו לבד כמו שאני הרגשתי. כדי שלא יצטרכו למצוא לבד תשובות לשאלות הרבות וכדי שיהיה מי שילווה אותם תמיד, השתתפתי בהקמת עמותת חיים עם סרטן ערמונית".

תחושותיו של מליס משותפות לחולים רבים. סרטן הערמונית, הסרטן הנפוץ ביותר בגברים, מעורר חששות ושאלות. עם אבחון המחלה מתעורר צורך בתמיכה, הסבר וליווי של המטופל ובני משפחתו. את כל אלה ניתן למצוא בעמותת חיים עם סרטן ערמונית אשר הוקמה בשנת 2008 על ידי מתנדבים החולים בסרטן הערמונית וחוו על בשרם את המצוקות והצרכים של החולים. מליס מדבר בהתרגשות רבה על פועלה של העמותה, ומתאר את הדרכים הרבות בהן היא מסייעת למטופלים הנעזרים בחברי העמותה ופעילויותיה.

דוגמה אישית

המטרה העיקרית של העמותה היא להבהיר לחולים שיש חיים למרות המחלה, שניתן לחיות עם סרטן הערמונית ושלא מדובר בגזר דין מוות" אומר מליס. "החולים המודאגים בטוחים שאיבדו את חייהם ואנחנו, חולים הנאבקים במחלה, נמצאים כאן כדי לומר להם אל תחששו, אפשר לחיות, לעבוד, לתפקד ולפרוח גם בצל המחלה. חולה שמגיע לאחת מפעילויות העמותה או נפגש עם אחד המתנדבים ורואה אדם חי, חיוני ופעיל מולו מבין שאפשר גם להחלים ושהחיים ממשיכים.

חולים בסרטן הערמונית יוכלו למצוא בעמותה בית חם ומכיל. חברי העמותה תומכים בכל הפונים בכל עניין ומסייעים לחולים ולבני משפחותיהם להתמודד עם קשת של קשיים ומצוקות הכרוכים בהתמודדות עם המחלה. שלוש המטרות המרכזיות והמוצהרות של העמותה הן להגביר את המודעות למחלה בקרב ציבור החולים וציבור הרופאים; לספק מידע והדרכה ולסייע להם לבחור את דרך ההתמודדות המתאימה למצבם בהתחשב בטיפולים השונים הקיימים ובאפשרויות המגוונות; ולספק לחולים ובני משפחותיהם רשת תמיכה בכל אחד ממהלכי ההתמודדות עם המחלה.

גם מטופלים וגם רופאים לא מודעים לצערי להיקף המחלה וחוסר מודעותם מונע, לעתים, אבחון מוקדם שמציל חיים", אומר מליס. "גילוי מוקדם של סרטן הערמונית הוא קריטי, והוא יכול לעשות את ההבדל בין החלמה לבין מחלה מתקדמת המאיימת על חיי החולה ומזיקה לתפקודו. לכן מטרה חשובה היא הגברת המודעות למחלה באמצעי התקשורת, על ידי פעילויות שונות ועוד.

את המטרה השנייה אנחנו מגשימים באמצעות מתן מידע לחולים, בין היתר באמצעות אתר האינטרנט של העמותה, שכולל מאמרים, פורומים, צ'אטים ועוד. העמותה יוזמת מפגשים, סדנאות, הרצאות, קבוצות תמיכה, ימי עיון ופאנלים של מומחים שמעניקים רשת תמיכה נרחבת לחולים ובני משפחותיהם. כל אלה תורמים גם להשגת המטרה השלישית: העמותה נותנת כוח לחולים, עידוד, כתף, עצה, ליווי וכל מה שאדם צריך כדי להתחזק בתקופה זו של חייו. כל חולה יכול להיפגש באופן אישי עם המתנדבים וגם לשלוח שאלות ותהיות לרופאים המשתפים פעולה עם העמותה ומשיבים לשאלות הפונים".

מרגישים טוב? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום