הגיעה לביה"ח עם צפצפה בריאות

(0)
לדרג

ילדה בת שש הובלה לבית החולים רמב"ם לאחר ששאפה צפצפה שנתקעה בסמפון הימני. "אם העצם היה מגיע למיקום אחר, היא היתה יכולה להיחנק", אמרו הרופאים

מאת: מערכת zap doctors

ילדה בת שש מאזור הצפון הובהלה למיון בית החולים רמב"ם, לאחר שבלעה בטעות צפצפה באורך סנטימטר. בביה"ח בוצע בילדה צילום חזה, במטרה לנסות לאתר את העצם הזר, אך בגלל החומר ממנו עשויה הצפצפה, לא ניתן היה לראות דבר בצילום.

על מנת לאתר את הצפצפה, הכניסו הרופאים, ד"ר אריה גורדין, מנהל שירות אף אוזן גרון ילדים בביה"ח לילדים ברמב"ם, וד"ר לימור בינימיני-בן יעיש, רופאה בכירה במחלקת אף אוזן גרון בביה"ח, אנדוסקופ אל קנה הנשימה של הילדה.

המכשיר סייע לאתר את העצם הזר שהתמקם בסמפון (ברונכוס) הימני של הילדה, אחד משני הפיצולים הראשיים שממשיכים מקנה הנשימה, ומובילים לריאות. מיקומו של העצם הזר בנתיב הנשימה של הילדה הוא זה שגרם לאוויר להיכנס אל הצפצפה והחוצה ממנה, בזמן שנשמה, ולגרום לקולות הצפצוף שהיא הוציאה.

משאותרה הצפצפה, שלפו אותה הרופאים ללא בעיה וללא כל נזק. הילדה נותרה בביה"ח להשגחה, ושוחררה לביתה למחרת בבוקר, כשהיא חשה בטוב. את הצפצפה שמרו ההורים למזכרת.

"המזל שיחק לטובתה של הילדה, ולשמחתנו היא לא סבלה משום נזק בריאותי, ולא נשקפה כל סכנה לחייה", ציינה ד"ר בינימיני-בן יעיש, "אך אם העצם היה נתקע במיקום אחר, היא יכלה להיחנק". ד"ר גורדין הוסיף: "אנחנו נתקלים במקרים רבים של בליעת עצמים על ידי ילדים, במיוחד כעת לקראת חג הפורים".

מדי שנה נפגעים בחג הפורים ילדים ובני נוער כתוצאה משימוש בחזיזים, בזיקוקים, בנפצים, בקפצונים ובשאר חומרי נפץ מאולתרים. לקראת החג, ארגון "בטרם" לבטיחות הילדים מציע מספר המלצות על פיהן יש לנהוג.

לבדוק כל צעצוע לפני שקונים, ולוודא כי הוא מותר בשיווק ובמכירה, ולכן הוא מסומן כחוק עם הוראות אזהרה בעברית ובצורה ברורה: שם היבואן, שם היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלות גיל.

לא להשתמש בכלי ירייה או אקדחים הדומים לכלי נשק אמיתי. לא להשתמש בכל סוגי הזיקוקים, החזיזים, הטילים כדורי נפץ ואבקות שריפה לא לאחסן קפצונים בכיס המכנסיים, אלא באריזתם המקורית או בתיק.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום