עיצוב לחיים: מי צריך סומק?

(0)
לדרג

כשאנחנו מתבגרות הלחיים שלנו מתבגרות איתנו, ועם הזמן מאבדות נפח ונראות נפולות. אז מה עושים? פשוט מעצבים אותן מחדש. זה קל, לא כואב ולא משאיר תופעות לוואי

מאת: מערכת zap doctors

לחיים גבוהות משוות לפנים מראה צעיר ורענן, ובכלל מהוות סמל למראה פנים מחוטב וסקסי. לצערנו, רק חלקינו נולדים עם המבנה האנטומי הזה, אבל כיום, בעזרת פעולה פשוטה, ניתן לשפר את מראה הפנים ולהדגיש את עצמות הלחיים כך שיראו גבוהות יותר.

"כשאנחנו צעירים, הלחיים שלנו מלאות יותר. עם הגיל, ולמעשה עם הזדקנות העור, יש איבוד של שומן תת עורי ואיבוד נפח משמעותי של הלחיים", אומרת ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר. "לחיים מלאות משוות לפנים מראה חיוני יותר וסקסי. מנגד, מראה פנים צר וארוך משווה להן מראה נפול, עייף ועצוב. כל זה ניתן לשינוי ולתיקון ע"י פעולה פשוטה של הזרקה תת-עורית של חומצה היאלורונית בסמיכות גבוהה".

למי זה מתאים?

הטיפול מתאים לכל מי שיש לה באופן בסיסי מבנה פנים צר וארוך. "הטיפול מתאים לנשים שחוו איבוד של מסת לחיים, ונשים שירדו במשקל באופן דרסטי, דבר אשר בא לידי ביטוי במראה פנים נפול ורזה. וכמובן, נשים צעירות שעדין לא חלו עליהן שינויי הגיל ומבנה הפנים שלהן צר וארוך", מוסיפה ד"ר אקרמן.

"הטיפול עצמו נעשה על-ידי חומרי מילוי המוזרקים ללחיים. קיימים בשוק כמה סוגים של מילויים, שהנפוץ בהם לשימוש הוא חומצה היאלורונית. כשעובדים על בניית לחיים ועל עיצוב נפח, מומלץ להשתמש בחומר בעל חלקיקים גדולים וסמיכות גבוהה, כך תתאפשר הרמה טובה יותר כמו גם יתקבל אפקט של הדגשת קו הלחי".

נשמע פשוט, אולם ד"ר אקרמן מסייגת: "חשוב מאוד לבחור חומר שיתאים לטיפול כמו גם למטופל, בהתאם למה שרוצים להשיג. שיטת העבודה עם חומרים מהסוג הסמיך שונה משיטת העבודה עם חומרים דלילים יותר, שמשמשים למילוי קמטים רגילים. במקרה שלנו צריך להזריק עמוק יותר וצריך לדעת לאן בדיוק להזריק על מנת שתתקבל התוצאה הרצויה".

טרנד בשם קנולה

אחד החומרים המומלצים לפעולה זו הוא הרדיאס. מדובר בחומר המכיל, בין היתר, קלציום, וידוע כנותן תוצאה טובה בעיצוב לחיים. "לרדיאס חיסרון בולט והוא הקלציום שעלול ליצור עם הזמן גושים, שלוקח הרבה מאד זמן עד שהם מתפוגגים", מסבירה ד"ר אקרמן. עם זאת, כיום קיימות בשימוש חומצות היאלורוניות סמיכות, שמאפשרות להשיג אפקט של הרמה ומילוי של הלחיים שיתנו תוצאה טובה כמו של הרדיאס.

למעשה, הטרנד החדש הוא הזרקה באמצעות קנולה. "הקנולה היא מחט ארוכה וגמישה שהקצה שלה קהה ולא חד", מפרטת ד"ר אקרמן, "כך שאפשר לדקור פעם אחת ודרך החור הבודד הזה להחדיר את הקנולה, ומאותה הנקודה ניתן להגיע לכל קו הלחי. כלומר, מדובר בתהליך הרבה פחות כואב שנותן תוצאה אחידה וטובה בהזרקה".

בכל זאת, ד"ר אקרמן מציינת כי אפשר גם בעזרת מחט שאינה קנולה להגיע לתוצאות טובות וכאמור, יש להתאים את הטיפול למטופל, כך שלא תמיד השימוש בקנולה הוא הטיפול הנכון. ולעיתים יש גם צורך לשלב.

מסוכן? לא באמת

הסכנות בטיפול הן אותן סכנות כמו בכל פעולה של הזרקת חומצה היאלורונית. "למעשה מדובר בתהליך פשוט ובטוח, במידה שהוא מבוצע עם חומר טוב ובידיים מיומנות. במקרה כזה הסיכון היחיד הוא סימן כחול שחולף תוך ימים ספורים ונפיחות באזור ההזרקה. כל אלו אינם סיבוכים אלא תופעות צפויות לאחר הזרקה", מסבירה ד"ר אקרמן.

"סיבוך כמו זיהום או תוצאה לא סימטרית הם נדירים ולרוב לא יקרו כשהמטפל מיומן והחומר בו השתמש הוא חומר איכותי, אולם גם אם קרה וההליך הסתבך או התוצאה, מדובר בפעולה הפיכה, שניתנת לפיתרון פשוט".

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בקמטים ועיבוי שפתיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום