החייאות ילדים: ממצא חדש ומעודד

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי שיעור הילדים ששרדו לאחר החייאה ממושכת בעקבות דום לב בבית החולים היה גבוה מהמצופה, במיוחד בקרב אלו שאושפזו במחלקות ניתוחי לב

מאת: מערכת zap doctors

במאמר שפורסם השנה בכתב העת Circulation דווח על מחקר חדש, ממנו עולה כי שיעור הילדים ששרדו לאחר החייאה ממושכת בעקבות דום לב בבית-החולים היה גבוה מהמצופה. זאת בניגוד לדעה רווחת כי החייאה כזו חסרת תועלת לאחר עשרים דקות.

במסגרת המחקר כללו החוקרים 3,419 ילדים מ-328 מרכזים בארצות-הברית וקנדה, שאובחנו עם דום לב בבית-החולים בתקופה שבין ינואר 2000 ועד דצמבר 2009. החולים סווגו לחמש קטגוריות מחלה: חולים במחלקות ניתוחי לב, חולים במחלקות קרדיולוגיות, חולים במחלקות כלליות, חולים במחלקות כירורגיה כללית וחולי טראומה.

הם בחנו את התוצאות לאחר החייאת לב-ריאה במשך 1-15 דקות, 16-35 דקות ומעל 35 דקות. התוצאות במהלך 15 הדקות הראשונות היו ליניאריות וירדו במהירות, לכן כל דקה היא קריטית לשיפור שיעורי ההישרדות והתוצאות הנוירולוגיות.

סיכויי ההישרדות המתוקנים עמדו על 42% עם החייאה במשך 1-15 דקות, ו-12% עם החייאה במשך למעלה מ-35 דקות, אם כי תועדו שינויים עם קטגוריות תחלואה שונות.

החוקרים כותבים כי שיעורי ההישרדות הגבוהים של 16.2% לאחר למעלה מ-35 דקות החייאת לב-ריאה הם ממצא חדש, לאחר שחלק מהמחקרים מצאו כי שיעורי ההישרדות הכוללים במצבים אלו נעים סביב 16%. חשוב מכך, מהמחקר עולה כי חלק מהילדים שהיו מתים ללא החייאת לב-ריאה, עשויים לשרוד עם תפקוד נוירולוגי טוב, גם לאחר מאמצי החייאה ממושכים.

התוצאות הטובות ביותר תועדו בילדים שהיו מאושפזים במחלקות ניתוחי לב, ובפצועי טראומה תועדו התוצאות הגרועות ביותר עם כל עליה נוספת במשך ההחייאה. למעשה, סיכויי ההישרדות של חולים במחלקות ניתוחי לב היו טובים יותר לאחר 90 דקות החייאה של עיסויי חזה, בהשוואה לשיעורי ההישרדות של פצועי טראומה לאחר דקה אחת של החייאה.

בקרב השורדים, תוצאות נוירולוגיות טובות תועדו ב-70% מהילדים לאחר החייאה במשך פחות מ-15 דקות, ו-60% מאלו שעברו החייאה במשך למעלה מ-35 דקות.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום