סוכרת: איך להוריד הסיכון לאשפוז

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי בחולי סוכרת שהקפידו על איזון לחץ הדם הסיסטולי, ערכי כולסטרול ורמות הסוכר בדם - נרשמה ירידה של פי 2.5 בסיכון לאשפוזים על רקע מחלות לב וכלי דם

מאת: מערכת zap doctors

איך חולי סוכרת יכולים להוריד את הסיכון לאשפוזים על רקע מחלות לב וכלי דם? מחקר חדש, שתוצאותיו פורסמו השנה בכתב העת Journal of General Internal Medicine, עולה כי בחולי סוכרת שהקפידו על איזון לחץ הדם הסיסטולי, ערכי כולסטרול ורמות הסוכר בדם - נרשמה ירידה של פי 2.5 בסיכון לאשפוזים על-רקע מחלות לב וכלי דם במהלך תקופה של שש שנים. זאת בהשוואה לחולים בהם שלושת גורמי הסיכון הללו לא היו מאוזנים.

המחקר התצפיתי כלל למעלה מ-26,000 חולים. החוקרים מצאו כי עיקר התועלת נבעה מאיזון לחץ הדם הסיסטולי (מתחת ל-130 מ"מ כספית) וערכי LDL (מתחת ל-100 מ"ג לד"ל), עם תרומה מעטה יותר לאיזון רמות הסוכר בדם (ערכי HbA1c מתחת ל-7%).

בחולים בהם רמות הסוכר, ערכי לחץ דם סיסטולי ורמות LDL לא היו מאוזנים, ובחולים בהם רק HbA1c היו מאוזנים - תועד השיעור הגבוה ביותר של אשפוזים עקב מחלות לב וכלי דם. בחולים בהם לחץ הדם הסיסטולי או ערכי LDL היו מאוזנים, שיעור האשפוזים על-רקע מחלות לב וכלי דם היו מעט נמוכים יותר, ללא קשר לערכי HbA1c. בחולים בהם לחץ הדם הסיסטולי וערכי LDL היו מאוזנים, ובאלו בהם כל שלושת הפרמטרים היו מאוזנים - נרשמו שיעורי האשפוז הנמוכים ביותר.

לפי החוקרים, המימצאים מדגישים את החשיבות הרבה של איזון לחץ הדם הסיסטולי וערכי LDL, מעבר לאיזון רמות הסוכר בדם, למניעת מחלות לב וכלי דם.

סובלים מסוכרת? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום