תוספי סידן: גברים צריכים להיזהר

(0)
לדרג

מחקר חדש קושר נטילת תוספי סידן לעלייה בתמותה ממחלות לב וכלי דם אצל גברים. בנשים לא נמצא קשר דומה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מחקר חדש, שהתפרסם בחודש שעבר בכתב העת JAMA Internal Medicine, מצא קשר בין צריכת תוספי סידן ובין עלייה בסיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם בגברים, אך לא בנשים. למרות שלסידן השפעה חיובית על בריאות העצם, בפרט במבוגרים, קיים חשש בנוגע לסיבוכים אפשריים של צריכת סידן רבה על בריאות הלב וכלי הדם. במסגרת המחקר הנוכחי נבדק הקשר בין צריכת סידן בתזונה וצריכת סידן בצורת תוספי תזונה, ובין תמותה עקב מחלות לב וכלי דם, מחלות לב ומחלות כלי דם של המוח.

במחקר לקחו חלק כ-388,000 גברים ונשים בני 50-71, שהשתתפו גם במחקר AARP Diet and Health Study מטעם ה-NIH (National Institutes of Health) . צריכת סידן בתזונה ובצורת תוספים נבחנה בתחילת המחקר (1995-1996). תוספי סידן כללו סידן בצורת מולטי-ויטמינים ותוספי סידן אינדיבידואליים.

במהלך מעקב בן 12 שנים תועדו 7,904 מקרי תמותה בגברים ו-3,874 מקרי תמותה בנשים. 51% מהגברים ו-70% מהנשים נטלו תוספים שכללו סידן. בגברים נמצא קשר בין נטילת תוספי סידן ובין עלייה של כ-20% בסיכון למחלות לב וכלי דם (בעיקר מדובר היה בתמותה עקב מחלות לב), אך ללא עלייה משמעותית בשיעורי התמותה עקב מחלות כלי דם של המוח.

בנשים לא נמצא קשר בין נטילת תוספי סידן ובין תמותה עקב מחלות לב וכלי דם, מחלות לב או מחלות כלי דם של המוח. לא נמצא קשר בין צריכת סידן בתזונה ובין תמותה עקב מחלות לב וכלי דם בגברים או בנשים. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה לבחון את ההשפעות של תוספי סידן מעבר לבריאות העצם.

סובלים מהלב? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן

בואו לדבר על זה בפורום שיקום ומניעת מחלות לב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום