טיפול ביולוגי חדש לזאבת

(0)
לדרג

ביום העיון למחלת הזאבת ייחשף סיפורה של חולה המקבלת טיפול ביולוגי חדשני באמצעות התרופה בנליסטה. הטיפול הוכח כיעיל ומעורר תקווה בקרב החולים והרופאים

מאת: מערכת zap doctors

ביום העיון למחלת הזאבת (14.2, מרכז זבלדוביץ' למחלות אוטואימוניות במרכז הרפואי שיבא) ייחשף סיפורה של חולת זאבת המקבלת זה זמן מה טיפול ביולוגי באמצעות התרופה בנליסטה, שהוכח כיעיל בביטויים שונים של המחלה, ומהווה פריצת דרך חשובה.

בנליסטה משפיעה באופן ישיר על שגשוג תאי הדם הלימפוציטים מסוג B. תאים אלה הינם השחקנים המרכזים במחלת הזאבת, והם אחראים לייצור מרכיבי הדם הגורמים לחלק גדול מתסמיני המחלה. מטרת הטיפול במחלה היא השגת שליטה במחלה והקטנת סיבוכי המחלה.

בנליסטה הוא למעשה נוגדן הומני מונוקלונלי ראשון מסוגו, המדכא את פקטור השגשוג BLyS, ומהווה גורם חשוב ביצירת נוגדנים על ידי תאי B שתוקפים והורסים את הרקמות הבריאות של הגוף עצמו.

עד היום, הטיפול המקובל הצליח להשיג שליטה במחלה רק עבור חלק מן החולים, והאחרים המשיכו לסבול מהתלקחויות בלתי צפויות של המחלה, ו/או מתופעות לוואי של הטיפולים השונים.

מחלת הזאבת הינה מחלה אוטואימונית, בה גוף החולה מייצר נוגדנים (מרכיבי דם) הפועלים נגד הגוף עצמו. המחלה פוגעת במספר רב של מערכות (עור, פרקים, כליות, דם ועוד). היא בדרך כלל פוגעת באנשים באמצע החיים, בין הגילאים 15-44 ו-90% מתוכם נשים. ההערכות הן כי בישראל 3,000 אנשים בערך חולים בזאבת. באירופה ההערכה היא 500,000.

ביום העיון הקרוב ירצו רופאים בכירים מומחים בתחומי הריאומטולוגיה והאימונולוגיה מכל המרכזים בישראל, הם יציגו היבטים שונים של המחלה, בעיות יום-יומיות המלוות את החולים ועוד.

מנהל המרכז למחלות אוטואימוניות בשיבא, פרופ' יהודה שינפלד: "למאבק בזאבת יש עתיד גדול, מאחר והמדע הרפואה והרופאים נרתמו למצוא תרופה ביולוגית אידיאלית, אשר תשנה את הפרוגנוזה של המחלה. אנו עומדים בפני תקופה המהווה תקווה גדולה".

המפגש הינו פרי יוזמה של עמותת החולים עינב"ר המטפלת בחולים במחלות ריאומטולוגיות שונות וחולי זאבת. יו"ר העמותה, יורם בלס: "עמותת עינבר, בהיותה עמותה כל ישראלית, המאגדת את כל המחלות האוטואימוניות-ריאומטיות, מצאה לנכון להכניס תחת כנפיה את ארגון חולי הזאבת בישראל. זאת כדי לשמש כתובת ואוזן קשבת לחולים במחלה, לחזק את התודעה לבעיות ולצרכים המיוחדים של החולים בציבור הרחב ובקרב המוסדות השונים, ולדאוג לקידום ולהבטחת זכויות החולים".

מרגישים לא טוב? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן

בואו לדבר על זה בפורום ראומטולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום