מהו טריגר אמיתי למיגרנה?

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש אור בהיר ופעילות גופנית לאו דווקא גורמים למיגרנה עם אאורה. לפני שנמנעים מאי אילו טריגרים מומלץ לבדוק היטב מהו טריגר אמיתי

מאת: מערכת zap doctors

בדרך כלל נהוג להמליץ לסובלים ממיגרנות להתחקות אחר הגורמים המעוררים התקפים ולנסות להימנע מהם, אבל ממחקר חדש שפורסם השנה בכתב העת Neurology עולה כי הגישה הזו דווקא עשויה להגביל את הסובלים ממיגרנות, ולעורר מתח מיותר בניסיון להימנע ממגוון גורמים שייתכן וכלל אינם מעוררים התקף.

מתברר כי הניסיון לעורר התקף עם אאורה, בתנאי מעבדה באמצעות טריגרים, מצליח רק בחלק קטן מהמקרים. אז מה עושים? כמובן, עדיין חשוב לנסות ולזהות טריגרים להתקף מיגרנה, אך חשוב לוודא כי מדובר בטריגרים אמיתיים לפני שנמנעים מהם, ומומלץ לבצע מספר חשיפות מבוקרות בטרם מגדירים מהו טריגר אמיתי.

במסגרת המחקר גייסו החוקרים 27 חולים עם מיגרנה עם אאורה, שדיווחו על אור שמש או אור מהבהב, או מאמץ גופני משמעותי, כטריגרים אפשריים להתקפי מיגרנה. החולים עברו סדרת גירויים שונים, כולל גירוי אור ו/או פעילות גופנית מאומצת. הגירויים הובילו להתקפי מיגרנה עם אאורה בשלושה חולים בלבד (11%). שלושה חולים נוספים דיווחו על מיגרנה ללא אאורה. פעילות גופנית זוהתה כטריגר משמעותי יותר מגירוי אור.

החוקרים כותבים כי אור בהיר ופעילות גופנית הינם בין שני הטריגרים הנפוצים ביותר למיגרנה עם אאורה, כאשר גורמים משמעותיים נוספים כוללים מתח והשפעות רגשיות, אותם קשה יותר להפיק בתנאי מעבדה. למרות שלא ניתן להשליך ממצאים אלו על טריגרים אחרים ועל מיגרנה ללא אאורה, נראה כי קיימת סבירות גבוהה כי התוצאות תקפות גם במצבים אלו.

סובל ממיגרנות? כדי לאבחן את עצמך לחץ כאן.

בואו לדבר על זה בפורום מיגרנה וכאבי ראש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום