משרד הבריאות מזהיר מערכות אלרז

(0)
לדרג

משרד הבריאות מזהיר את הציבור לא להשתמש בערכות הטיפול של חנן אלרז המיועדות לחולי סרטן, מכיוון שהרכבם הכימי לא ידוע ולא ניתן להעריך כלל את השפעתם

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מהשימוש בערכות טיפול של חנן אלרז המוצגות כ"טבעיות" ומיועדות כביכול לחולי סרטן, מכיוון שמדובר במוצרים שלא אושרו על ידי המשרד והרכבם לא ידוע. מדובר ב- "Elraz cream" ו-"Elraz drops".

כזכור, בתחילת ינואר 2013 פרסם משרד הבריאות אזהרה בעניין "Elraz cream", שהכיל חומר העלול לסכן את בריאות הציבור. כמו כן, הוצא צו סגירה מנהלי לבית המרקחת "רפואה וטבע" ברחוב גיסין אבשלום 86 בפתח תקוה. בנוסף, הופסק ייצור המוצרים הכוללים קרם וטיפות של חנן אלרז. אגב, בערכות הללו השתמשו גם רון נחמן וענת גוב זכרונם לברכה.

בתגובה לאזהרת משרד הבריאות, הפיץ חנן אלרז אישור בדיקת מעבדה מיקרוביולוגית המאשר שהקרם, אליו התייחסה האזהרה, אינו מכיל חומרים מסוכנים. יש להדגיש כי בדיקה מיקרוביולוגית מתייחסת להימצאותם של מיקרואורגניזמים בלבד (כגון חיידקים, פטריות, שמרים וכו') ולא חומרים כימיים.

בבדיקות שנעשו במעבדה לטוקסיקולוגיה ופרמקולוגיה קלינית בתל-השומר, נמצאו חומרים כימיים שלא ניתן לזהותם בבדיקות מיקרוביולוגיות כלשהן. מעבר לכך, תוצאת הבדיקה המיקרוביולוגית שהופצה על ידי אלרז, אינה מתייחסת לקרם שיוצר בבית מרקחת "רפואה וטבע". לפיכך, תוצאות המעבדה המיקרוביולוגיות אינן רלוונטיות לאזהרת משרד הבריאות.

מבדיקות אחרונות שערך משרד הבריאות עולה כי מופצות בקרב חולים ערכות נוספות שלא נבדקו או אושרו על ידי משרד הבריאות. הרכבם של המוצרים אינו ידוע ולא ניתן להעריך את השפעות השימוש במוצרים אלה.

בנוסף, קיים חשד לזיוף תוויות בטיפות ובקרם, ובעקבות כך הוגשה תלונה במשטרה על ידי אחת החברות ששמן הופיע על תווית המוצר. כמו כן, מקור הייצור של הטיפות אינו ידוע, וסימון התוויות של הקרם והטיפות אינו עונה על דרישות סימון תכשירים של משרד הבריאות.

האם אתם בריאים? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן

בואו לדבר על זה בפורום כאב בקרב חולי סרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום