מה בין סוכרת ממושכת לממאירויות?

(0)
לדרג

מחקר אפידמיולוגי חדש מצא כי בחולים עם סוכרת של למעלה מ-15 שנה המטופלים באינסולין, קיים סיכוי גבוה יותר לאבחנה של מחלות ממאירות

מאת: מערכת zap doctors

בחולים עם סוכרת ארוכת-טווח קיים סיכוי גבוה יותר לאבחנה של מחלות ממאירות, זאת לעומת אלו עם סוכרת קצרת-טווח, כך עולה ממחקר חדש של ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) שפורסם ב-2013.

החוקרים למעשה ביקשו להעריך את השכיחות של מחלות ממאירות, בהתאם למשך הסוכרת וטיפול נוכחי באינסולין. לשם כך, הם ניתחו את הנתונים אודות למעלה מ-25,000 מבוגרים מאובחני סוכרת בגילאי 18 שנים ומעלה בארצות הברית.

הםמצאו כי שכיחות מחלות ממאירות גבוהה יותר במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 הנוטלים טיפול באינסולין. אם כי, למרות שהקשרים זוהו עם כל הממאירויות, בגברים הסובלים מסוכרת במשך 15 שנים ומעלה זוהה קשר ספציפי עם שכיחות מוגברת של ממאירות של מעי גס, מלנומה, ממאירות עורית שאינה-מלנומה וממאירות של דרכי השתן, זאת לעומת חולי סוכרת קצרת-טווח (פחות מ-15 שנה).

בנשים זוהה קשר עם ממאירות של השד, של מערכת הרבייה והעור. למעשה, הקשר בין סרטן העור ובין משך הסוכרת בשני המינים היה אחד הממצאים הייחודיים של המחקר.

המחקר הראה כי ככל שסוכרת הייתה ממושכת יותר, כך חלה עליה בשכיחות של ממאירויות מאובחנות. שיעורי ההימצאות של ממאירויות מכל האתרים היו גבוהים פי 1.3 בקרב מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 שנטלו אינסולין בהווה, בהשוואה לאלו שלא נטלו אינסולין.

עם זאת, החוקרים ביקשו להתייחס בזהירות לממצאי המחקר, שכן מדובר במחקר אפידמיולוגי, מבוסס-אוכלוסייה, וקראו לערוך מחקרים נוספים במטרה לזהות גורמי סיכון הפיכים, למניעת או הפחתת הסיכון לממאירויות בחולי סוכרת.

האם את סובלת מסוכרת? כדי לאבחן את עצמך לחצי כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום