אין קשר בין אסטמה למשקל לידה

(0)
לדרג

מחקר שבדק יותר מ-4,000 ילדים, ניסה למצוא קשר בין משקל לידה נמוך לבין סיכון להתפתחות אסטמה בשבע השנים הראשונות של החיים, אך לא נמצאו קשר ממשי

מאת: מערכת zap doctors

מחקר שבדק יותר מ-4,000 ילדים, ניסה למצוא האם יש קשר בין משקל לידה נמוך לבין סיכון להתפתחות אסטמה בשבע השנים הראשונות של החיים, ולא מצא שום ממצאים התומכים בסברה הזו.

אין קשר בין משקל הלידה לסיכון התפתחות אסטמה במהלך שבע השנים הראשונות של החיים, כך עולה ממחקר חדש שפורסם בינואר 2013 בכתב העת Annals of Allergy, Asthma and Immunology.

כדי לקבוע את הסיכון לאסתמה בשבע השנים הראשונות, בחנו החוקרים רשומות רפואיות של קרוב ל-4,000 ילדים שנולדו בין השנים 1976-1979 במשקל לידה נמוך (פחות מ-2,500 גרם), וכן בילדים שנולדו במשקל לידה תקין (מעל 2,500 גרם).

החוקרים גם בחנו משתנים כמו גיל ההורים, מין, גזע, רמת השכלה ומצב משפחתי, היסטוריה משפחתית של מחלות אלרגיות, עישון במהלך ההיריון, סיבוכי היריון, צירים ולידה.

בקבוצת הילדים בעלי משקל לידה נמוך, שכיחות המקרים של אסטמה עמדה על 6.7%, זאת בהשוואה לשיעור של 5.4% בקרב ילדים בעלי משקל לידה תקין. בנוסף, לאחר ניתוח סטטיסטי עם התאמה בין ילדים בעלי משקל לידה נמוך ואלו עם משקל לידה תקין, זוהו 109 זוגות ילדים תואמים. בקבוצת הילדים בעלי משקל לידה נמוך, שיעור מקרי אסטמה עמד על 8.3%, ובקבוצת הילדים עם משקל לידה תקין שיעור המקרים עמד על 7.3%.

בחן את עצמך: האם ילדך סובל מאסטמה?

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום