עומסים כבדים בכל בתי החולים

(0)
לדרג

גל שפעות ומחלות נשימה יצר עומסים כבדים בכל בתי החולים בארץ. פרופ' מאיר אורן מבית החולים הלל יפה: " זו מציאות מורכבת, והפתרונות הם פתרונות חירום מאולתרים"

מאת: מערכת zap doctors

בתי החולים ברחבי הארץ מדווחים על עומסים גדולים, בעיקר בגלל שפעות ומחלות נשימה המאפיינות את עונת החורף. בחלק גדול מבתי החולים, בעיקר במחלקות הפנימיות, נרשם עומס העולה על 100% ולעיתים אף מעבר ל-150%.

כך למשל, בבית החולים איכילוב העומס עומד על 120%, כך גם מחלקות פנימיות בתל השומר. בבית החולים שערי צדק בירושלים העומס הוא יותר מ-130%, ובהדסה עומס של 100%. המצב במקומות אחרים לא טוב יותר; בית החולים לניאדו בנתניה מדווח על עומס של 150% במחלקות הפנימיות, בית החולים ברזילי באשקלון מדווח על 130%, ותפוסה מלאה נרשמה גם בבית החולים רמב"ם בחיפה.

"בשבועיים האחרונים העומס על חדרי המיון שלנו הפך כבר לשגרה", אומר ד"ר ג'לאל אשקר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה של המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה, שם העומס הנרשם הוא של 150%. "מדובר לא רק באנשים שמגיעים בשעות שקופות החולים סגורות, אלא בכל שעות היממה".

ד"ר אשקר מוסיף כי רוב הפניות נוגעות למחלות של דרכי הנשימה העליונות, ואלו בעיקר קשישים, אבל גם ילדים ופעוטות, אוכלוסיות שידועות כרגישות יותר בתקופת החורף.

פרופ' מאיר אורן, מנהל המרכז הרפואי: "אנו רגילים למצב שבחורף ישנה עלייה משמעותית בתפוסה, ואנו עושים ככל הניתן בתנאים הקיימים בכדי להעניק את הטיפול הטוב ביותר. זו מציאות מורכבת, והפתרונות הם פתרונות חירום מאולתרים". פרופ' אורן הוסיף כי תחושת החירום מקבלת משנה תוקף, נוכח העובדה כי גם מצב החולים בקרב הצוות הוא גבוה במיוחד.

"זו בהחלט צפיפות שקשה להתנהל בה. אחד הדברים החשובים שאנו מקפידים עליו, ומבקשים גם מההורים להקפיד עליו, הוא שמירה על היגיינה ורחיצת ידיים. וכמובן, לחסן את הילדים ולנסות להימנע בכך מהגעה למצב של מחלה מלכתחילה", מסכמת ד"ר עדי קליין, מנהלת המחלקה.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת ומחלות חורף.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום